Gå til innhold

AMD SC opteron (venus) - hold dere til tema!


Anbefalte innlegg

Du overreagerer vel kanskje litt nå, oysfaerg?

Det er vel i for en gangs skyld snakk om å ta mannen her, og ikke ballen?

I mine øyne er det i alle fall allerede gjort, så det har vel ingen hensikt å komme på banen når "kampen er avblåst". ;)

Jeg ser i alle fall ingen grunn til å stenge tråden, selv om den til tider kanskje har vært litt på villspor..........

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du overreagerer vel kanskje litt nå, oysfaerg?

Det er vel i for en gangs skyld snakk om å ta mannen her, og ikke ballen?

I mine øyne er det i alle fall allerede gjort, så det har vel ingen hensikt å komme på banen når "kampen er avblåst". ;)

Jeg ser i alle fall ingen grunn til å stenge tråden, selv om den til tider kanskje har vært litt på villspor..........

5341398[/snapback]

 

 

Neida, jeg har på ingen måte lyst å stenge denne tråden, da det også i mine øyne er en informativ tråd, samt at det er en av de aktive trådene om dette emnet.

 

Problemet er at denne tråden stort sett rapporteres hver dag pga OT o.l., da må jeg bare gå inn med en generell advarsel og en påpeking om at det ikke bør være ot eller annet personlig fjas. Jeg antar de aller fleste er enig - iallefall de som har noe å bidra med / ser nytten av denne tråden.

 

Hva ballen / mannen angår, har jeg mange års fotball bak meg, og vet at å ta mannen(ikke ballen som jeg skrev) er mye morsommere enn å ta ballen, så jeg ser ikke helt poenget ditt... ? :innocent:

 

**edit: redigert bort en feil som gjorde at jeg mista poenget mitt, hehe**

Endret av oysfaerg
Lenke til kommentar
Hva ballen / mannen angår, har jeg mange års fotball bak meg, og vet at å ta ballen er mye morsommere enn å ta ballen, så jeg ser ikke helt poenget ditt... ?

Vel, da har du nok spilt litt for mye fotball, det var nok et metafor, som forsøkte å beskrive at man heller enn å stenge tråden, kunne luke ut det som var problematisk. Så heller enn å legge ned hele fotball laget, kaster man ut den dårlige spilleren, hvis det var mer beskrivende. :)

 

Men nok om det, over til Opteron nå.

Lenke til kommentar

Klokket til 2,75GHz med 1.8v. . . blir faktisk ikke varmere enn 55 grader(load, 47C idle) . . . :hmm: litt rart, egentlig, men når det ikke gjør det, så kan jeg jo ha innstillingene sånn. . . skiftet divider til 133, da denne gir 196MHz til minnet, og 120 gir ca. 180.

 

er det noe annet jeg må fikse på da?

 

 

edit:

dette er ikke OT, er det vel? :huh:

Endret av Guggelibu
Lenke til kommentar

Guggelibu, jeg skal ikke være dommer for hvorvidt det er OT eller ikke, men siden du leder meg og andre ut i fristelse :!: , ved å svare slik at det fort kommer til å bli ot i alle fall, forslår jeg at du uansett lager deg en egen tråd om overklokkingen din. Det blir nødvendigvis mye i svarene som er mer hk og minnerelatert, enn egentlig om Opteron for å hjelpe deg.

 

oysfaerg, har du fulgt med i den Er det slutt på Opteron? tråden?

Har ikke helt oversikten, men mener at det der dukker opp noen tips til hvor det finnes. Dog er det vel bare dyre modeller såvidt jeg har fått med meg. :)

Lenke til kommentar

1.8 volt mann ! Hvordan kjøling har du da? Min kjører jo 2.7Ghz med 1.4 volt ! Hvis du har tenkt å ha litt levetid på cpuen din stiller du volten ned.

 

OT: I slutten av uka kommer et DFI Lanparty Ultra-D og GeForce 7800Gt, så da kan dere regne med å se nye klokkeresultater. Har forhåpentligvis den nye kassa ferdig til dette kommer. Har noen heftige luft kjølere liggende som den skal få over seg :D

 

Edit: pcp160 jeg ser ikke på guggelibus innleg som OT. Det omhandler hans opteron og resultater på klokkinga.

Endret av Andy_12
Lenke til kommentar
Men 175 koster 4000kr og de andre 148 koster litt over 2000. Den ene 148 er av de bedre steppings, cabye 0543. Kan hende jeg heholder både 148 med bra stepping og 175. Får se hvordan økonomien min blir fremover.

5342875[/snapback]

 

Hvor langt drar du CABYE 148 din og hvor høy spenning osv.? Hva slags stepping er det på den"dårlige"? Og hvor langt går den?

 

Bra hvis alle opplyser om dette synes jeg,og det er ihvertfall ontopic :)

Lenke til kommentar

Den ene opteron 148 har cab2e 0545, den klarte 2.9ghz 1.47volt på min shuttle superpi 32m stabilt.

 

Er hjemme hos skrue nå og tester den. Den har klart 2.9ghz med ca 1.48v superpi 32m akkurat i dette øyeblikket. Brukte ialt 26m 1.5891s. Klokke: 15:57

 

Edit: Den 148 med cabye stepping kjører 2.8 med 1.4v. Jeg har ikke prøvd høyere, men skal leke litt med den etterhvert.

Lenke til kommentar

nei, for jeg vet ikke hvor mye den bråker, og jeg var på et lite privat lan fra i går til i dag, og det hadde vært litt kjipt for alle andre hvis jeg satt med en liten traktor inni kassa :p

 

men om en uke tipper jeg at den er på plass ;)

 

 

edit:

jeg prøvde å ta ned htt fra 305 til 300 og volt ned til 1.55 og den virker stabil :hmm:

veldig rart, siden den nektet å få mindre volt enn 1.8 på 305. . .

 

edit2:

har kjørt OCCT i 45min, og enda ingen stopp :w00t:

ca. 12 timer, så er det stabilt? vet ikke om jeg gidder klokke så mye nå siden den skal under fasen om noen dager uansett :p

Endret av Guggelibu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...