Gå til innhold

AMD SC opteron (venus) - hold dere til tema!


Anbefalte innlegg

har ikke 143, men 140 har jeg, og jeg kommer inn i windows og alt funker 

skal jeg nå klokke? over 60 grader når jeg gjør noe, er ikke det toppen?? er ihvertfall det tallet jeg har fått med meg!

Ok, hva har du for frekvens på cpu og minne i Everest nå da?

5338386[/snapback]

var det på overclock?? det står 200MHz på rammen der :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

133 er helt greit, da skal du såvidt jeg kan forstå har 183Mhz minnefart og 2565Mhz cpu fart i Everest eller cpu-z nå hvis du fortsatt bruker 285 og 9x multipler. Har du dette?

 

Det du bør gjøre videre er og teste med Prime, eller OCCT som Un0kai linker til og kjøre en stabillitets test, samt holde øye med varmen. Hvis du ikke får feil i disse cpu testene, kan du forsøke å øke litt og litt til.

Også kan du laste ned Memtest her; MemTest for Windows, som er et bitte lite enkelt program som stresser minnet. Får du feil med dette vet du at minnet feiler. Men med Devider 133 skal det ikke gjøre det, så konsentrer deg om cpu først du. :)

Lenke til kommentar
133 er helt greit, da skal du såvidt jeg kan forstå har 183Mhz minnefart og 2565Mhz cpu fart i Everest eller cpu-z nå hvis du fortsatt bruker 285 og 9x multipler. Har du dette?

 

Det du bør gjøre videre er og teste med Prime, eller OCCT som Un0kai linker til og kjøre en stabillitets test, samt holde øye med varmen. Hvis du ikke får feil i disse cpu testene, kan du forsøke å øke litt og litt til.

Også kan du laste ned Memtest her; MemTest for Windows, som er et bitte lite enkelt program som stresser minnet. Får du feil med dette vet du at minnet feiler. Men med Devider 133 skal det ikke gjøre det, så konsentrer deg om cpu først du. :)

5338443[/snapback]

Prime95 og OCCT har jeg, og jeg har 275*9. . . aldri hadd 285, for da klikket den, men ikke nå lenger :p

MemTest er innebygd i hk ;)

kjørt OCCT allerede ;)

Lenke til kommentar
Prime95 og OCCT har jeg, og jeg har 275*9. . . aldri hadd 285, for da klikket den, men ikke nå lenger 

MemTest er innebygd i hk 

kjørt OCCT allerede

He he, supert, beklager at jeg da henger etter her...

Men skjønner ikke helt hvordan du kan ha 200Mhz på minnet med den innstillingen... Så du kan godt legge inn et bilde av "Overclock" hvis du gidder.

 

Litt vanskelig å gi gode råd hvis teori og praksis ikke stemmer her.. :)

Lenke til kommentar
Kan du legge inn et bilde av overklokk kanskje...?

5338455[/snapback]

får ikke til å legge ved bilder. . . hva mener du med overklokk? den ligger på 2475MHz med 1.392v(egentlig 1.4V, men den ligger litt under. . . er ikke det normalt? :huh: går ant å skifte i BIOS sånn at den gir ut litt flere prosent strøm enn jeg har stilt inn. . . behøver jeg å skifte på det? hundre prosent stabil strøm. . .

Lenke til kommentar

Ja, som Skrue har påpekt noen ganger, V-core bør noe litt opp for å være sikker på å komme så langt den går. Det V-core %greiene til DFI har jeg aldri skjønt, eller sett så vet ikke akkurat hva du skal gjøre for å øke den.

Med overklokk mente jeg bilde av overklokk menyen i Everest, eller cpu-z. Det at du har 275x9= 2475Mhz på cpu stemmer med hva jeg mener du skal ha, men jeg skjønner ikke hvordan du kan få akkurat 200Mhz på minnet?

Derfor hadde det gjort seg med et bilde :)

Lenke til kommentar
CPU hastighetOverclock står det Minne bus 160MHz. . . er det dette som er rett da? :huh: er så mange minne-MHz der at jeg blir litt forvirra. . . kanskje de 200MHz var sånn som de opprinnelig er?

 

@Skrue

jeg skjønte det nå! jeg begynte å tenke på om du mente load og idle :D

 

edit:

hvis jeg prøver og ta opp HTT litt, så kan vi se hvilke ting som forandrer seg, så finner vi ut hva som er "rett" minne :)

5338526[/snapback]

160 er riktig, det stemmer med devider 120, så da er det greit.

Det betyr at du nå VET at det ikke er minnets feil hvis det crasher, og for å være enda mer sikker, kan du i Prime velge og teste "lite minne, masse cpu"

Og som sagt er den stabil der du er nå, kan du prøve å øke til 278- 280- 282 osv litt og litt oppover til det ikke går lenger, eller Prime feiler under test.

Lenke til kommentar

satt volten til 1.5 og htt opp til 280(bare for å sjekke hvilke minnehastigheter vi skal bry oss om :p ) HUSK! jeg bruker stock kjøler for jeg skal på lan neste uke og vet ikke hvor mye VapoChill bråker :p også er dette egentlig ikke den prosessoren jeg skal ha, men 170 kommer ikke før om noen måneder :ermm:

 

edit:

nå når htt er på 300 er minne på 180. . . dette er ok, ikke sant?

 

edit2:

jeg prøvde superpi 1M bare for å se om det gikk noe fortere, men den står enda på 35sek. . . er dette på grunn av minne? :ermm:

Endret av Guggelibu
Lenke til kommentar
Jada, får vel si meg fornøyd med det!

Men kjører med 2T på MSI-kortet, har ikke opsjoner for noe annet så vidt jeg vet. 

Jøss, ikke mulig å velge. Nei men da er det jo heller ikke noe å bekymre seg for da.. he he.

Jeg har målt og testet mye med både lav cas og 1T/2T, og med såpass høy fart du har der er det lite som faktisk yter bedre, selv om stramme timings og lav fart og 1T er mest "populært" på A64. Jeg ser at jeg må øke frekvensen ca 15Mhz for å ta igjen det tapte med å kjøre 2T her (som jeg må hvis jeg skal over ca 240Mhz)

 

Hva slags brikker er du har egentlig?

 

over 333 er htt * htt multi over 1000 også, så da må jeg sette multi på 2x(har 3x nå)

men på 333 htt, er ikke jeg på 2997mhz da? 

 

Stemmer.

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

  kanskje litt OT, men er ikke dette femte side om overklokkinga av prosessorn min, eller? 

Kremt, jo. Var litt av et rush, og begynner å bli sent også.

Kanskje Skrue som moderator skal klippe ut alle 5 sidene og lage en egen "Guggelibu vil klokke" tråd...

 

Det er BalistiX ja, har sett mye bra fra dem rundt omkring her. Syns 1GB er nok enn så lenge jeg, men skal ha de i bakhodet den dagen jeg ikke syns 1GB duger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...