Gå til innhold

AMD SC opteron (venus) - hold dere til tema!


Anbefalte innlegg

@Azton:

 

 

@ManagHead:

har brukt rundt 12k på hw i nov\des og solgt en del med litt tap hver gang..

regnet litt på det og har tapt nesten 2k på det.. :(

derfor blir det angrefrist på denna..

+ hvem vil kjøpe en såppas elendig oc'er til en pris jeg kan akseptere taps messig..

 

NeVa :xmas:

5326717[/snapback]

Er du ikke flau ? :no:

5326949[/snapback]

 

for hva?

5327401[/snapback]

Ja flau for hva.

For mange av oss er dette hobby og hvis en har penger er det lov å bruke dem på hobbyen sin :yes:

Tenk på dem som har f.eks bilsport som hobby der går det spenn der :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Azton, hvis du mener det er minnet som stopper, har du prøvd å sette cas2,5?

Min erfaring med Corsair C2 er at de ikke er særlig klokkevillige @cas2, men med 2,5 går de ganske langt. Og ikke minst må spenningen opp, til i alle fall 2,7V før mine gjør noen god stabil jobb i alle fall.

 

Syns ikke de spenningene som ble postet litt over her var så veldig dramatiske, selv om 12V går ned til feks 11,6 er det snakk om 3-4%, og det er godt innefor det akseptable. Jeg gjorde jo forøvrig også en del målinger rundt dette, og software viste en del mer spenningstap enn multimeter måling viste. Det indikerer at en annen psu ikke ville gjort saken noe bedre hos meg i alle fall.

 

Hvis man ikke har noen problemer med ustabillitet eller dårlig klokkeegenskaper, er det jo greit nok, men ellers vil det alltid være en fordel med størst mulig tverrsnitt på strømtilførsel, nettopp pga spenningstap ved høy belastning i tynne ledinger. Så ha man mulighet, er det utvilsomt en fordel å bruke alle tilkoblings muligheter, dvs 24 pins.

Lenke til kommentar

Ja Corwin, alt må prøves når man ikke kommer dit man vil mener nå jeg. Men HTT på 3x gir deg jo 900, så det er jo litt rart om det hjelper å senke til 2 egentlig.

Har du prøvd å senke multpler også, bare for å se om selve hk klarer høyere HTT uten at verken cpu eller minne stresses i det hele tatt?

 

Syns jeg ser litt mange som sliter med HTT på Premium for tiden, og finner det litt rart siden jeg kommer godt over 300 med mitt gamle Deluxe :hmm:

Nå er det vel bare siste bios som offesielt er støttet på alle A8N, men ellers har jo jeg mye dårlige erfaringer med nye bios og klokking. Men akkurat Opteron og nyeste bios fungerer veldig bra her i alle fall. (dvs nest nyeste 1015, har vist blitt 1016 final)

Har du siste versjon av 1009 (1009.003) innstallert eller?

 

Er det forresten fler hk produsenter som har sagt høyt at Opteron S939 er støttet nå dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...