Gå til innhold

AMD SC opteron (venus) - hold dere til tema!


Anbefalte innlegg

Noen tips til klokking av 144 på asus sli premium? får ikke postet over 230fsb:S og ja, jeg har satt på pci-lock

5310574[/snapback]

Har samme kombinajon, stopper på fsb288 hos meg.

Stopper her uansett om jeg øker/senker volt, timings, minnehastighet mm. Ser ut som om jeg har vært heldigere enn deg da :hmm: , men fortsatt ikke helt heldig. Prøv å senke multiplieren for å skjekke at ikke cpuen stopper deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja ja Managhead får vel si kondolerer.

Også er jeg veldig spent på å høre hva som viser seg å ha tatt kverken på den. Hvis det viser seg og være hk, så var det nådestøtet for DFI i mine øyne i alle fall, ser at enkelte påstår hk'et deres har levert ca 3V til core, og det er vel da i såfall litt i overkant selv i dine øyne..? :cool:

Hvis det ikke er hk's feil er vel kanskje ordtaket "Er man med på leken, må man tåle steken" mer passende kommentar... :yes:

5313581[/snapback]

Disse problemene gjelder jo kun Expert kortene da....

Lenke til kommentar

@apstein: Hehe, ja. Men litt kjedelig siden den faktisk var ny da.. Hadde vært artig å sett om hvordan den var.

 

@pcp160: Er spent på hva komplett finner ut om 146 min, de mottok den i dag. Jeg vil si at det er mystisk om jeg skulle klart å ødelagt to slike nå, etter hva "venice" chipen fikk gjennomgå! Om hk har skylden så er det litt synd, for jeg klarer liksom ikke å finne en avtager som er like god mtp oc muligheter :hmm:

 

edit: dette var svar på poster fra forrige side :blush:

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
@apstein: Hehe, ja. Men litt kjedelig siden den faktisk var ny da.. Hadde vært artig å sett om hvordan den var.

 

@pcp160: Er spent på hva komplett finner ut om 146 min, de mottok den i dag. Jeg vil si at det er mystisk om jeg skulle klart å ødelagt to slike nå, etter hva "venice" chipen fikk gjennomgå! Om hk har skylden så er det litt synd, for jeg klarer liksom ikke å finne en avtager som er like god mtp oc muligheter :hmm:

 

edit: dette var svar på poster fra forrige side :blush:

5315338[/snapback]

 

Huff er alltid de beste chippene som dør

Lenke til kommentar

Kanskje i overkant ja?

Tror det går en max-grense rundt 60-70grader for Opteron

Ellers ser det ikke ut til at denne CPU´n nyter godt av lavere temperaturer. Jeg, og sikkert mange flere, har nok opplevd det samme?

Kom helt ned i 9grader på CPU i går kveld, men det var ikke mulig å tyne ut en Mhz til! :hrm:

Lenke til kommentar

unOkai, jeg har akkurat samme cpu som deg, samme stepping. Men min klarer ikke engang å være stabil med 2.2ghz. Skjønner ingenting, 2.9ghz gikk jo bra med 1.47, kjørte gjennom superpi32m og ikke feila prime heller. Men 2.2ghz vil den ikke være stabil. Prøvde med min gamle 3500+, men den ble stabil i min shuttle. Er det noen som vet hva som kan være galt?

 

Edit: Jeg vurderer serriøst å sende den inn, har ringt dem og de sa at det er nesten umulig å skaffe meg en ny 148 i nærmeste fremtid.

 

Edit: Kan være min shuttle også, men jeg har ikke lyst til å ta ut min 175 siden kjølepastaen har begynt å bli bra nå. Noen som bor i Oslo og som vil teste 148 for meg? Vil ikke drite meg ut å sende den inn hvis det er min shuttle som er ustabil.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

brukt occt og se om det samme skjer, prime hadde iallefall problemer en stund med a64 cpuer, vet ikke om det er enda. JEg hadde iallefall gitt totalt faen om den er stabilpå 2.9

 

60C går greit det, den trottler ved 65C, hket mitt skrur seg av ved 65C og jeg har satt occt til å stoppe på 62C... Jeg ser heller ikke store forbedreinger ved lavere temps, jeg hater måten amd lager chiper på for tiden, reagerer ikke på temps og coldbugger som søren, blir intel på meg når de får noe bedre på markedet igjen ja, men for de som ikke har fasekjøling så er det jo kansje kjekkt da ;)

Lenke til kommentar

Men det er jo et problem om den ikke er stabil 2.2 men på 2.9. Hvis noen her på forumet kan tenke seg å teste cpu'en for meg, så er jeg veldig takknemlig for det. Tenk om en dag jeg vil selge cpu'en, vil ikke lyve heller, men hvor mange gidder å kjøpe en cpu som ikke er stabil på stock engang...

 

Edit: På occt så er det test og torture, hvilken av dem skal jeg velge?

Endret av samye83
Lenke til kommentar

un0kai, må du ha såpass høy V-core for å få den stabil @3Ghz?

 

Ellers har jeg samme erfaring som Skrue, jeg kommer til 3,13Ghz samme hva jeg gjør vedrørende temperatur og V-core ser det ut til å være taket. Men kan likevel ikke helt utelukke at det er hk som stopper meg da... :)

 

Høres jo helt usannsynelig ut samye83 :!: , sikker på det faktisk er cpu som feiler da. Hvor langt NED fra 2,9 kan du gå før den begynner å feile?

 

Edit, som ren stresstest syns jeg OCCT er veldig bra (torture), men det kan godt være feks minnet som feiler selv om det kommer !Cpu not stable!"

Så forsøk og endre feks med Prime ingen minnetest, eller masse minnetest og se om resultat blir likt.

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...