aspstein Skrevet 17. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2005 noen har son har kjøpt en 150? sitter å sikkler litt på en nå... btw: fikk solgt 144 min på rundt 1 time på bruktforumet =) 5304179[/snapback] Den siste på komplett eller? Sitter å sikler på den jeg også Men jeg tror ikke det er noen her som har kjøpt en slik enda. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 17. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2005 Tviler på at noen kjøper 150, de kjøper heller 165 da.. Tror heller ikke det er mye å hente med den framfor 148 som koster 1000kr mindre.. Min 148 ligger btw på posthuset, skal hente den asap! Lenke til kommentar
NeVa Skrevet 17. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2005 (endret) ja men uansett så får ikke noen webshop's inn 148 eller 146 på en stund så bestillte 150 jeg =) edit: vis denna også har en god coldbug så tilter det for meg... Endret 17. desember 2005 av NeVa Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 17. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2005 hehe nais. Bler gøy å se hva resultat du får med den under fasekjøleren din Lenke til kommentar
Eyvind Skrevet 17. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2005 dette blir spennende! netshop har ikke pakket ordren min enda.. så må vel vente til ferien begynner. kos det og da. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 17. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2005 CAB2E 0545 MPMW står det på den.. Har ikke hørt noe om den steppingen, men håper den er god! Lenke til kommentar
NeVa Skrevet 17. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2005 (endret) test tmax case på den.. bruker å gi en pekepinn på hvordan den klokker.. Edit: link Endret 17. desember 2005 av NeVa Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 17. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2005 (endret) Skal se på det, men måtte vist formatere først Edit: trengte ikke formatere likevel, var noe tull med diskkonfig'en.. ikke lett med 7 disker som må stå på rette plassen Oppe og kjører nå vertfall, skal få den på nett og da kommer screenie.. Endret 17. desember 2005 av ManagHead Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 17. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2005 (endret) Skal legge inn litt drivere først, og så blir det klokking.. edit: Max tCase på 59C... bra? edit#2: Booter greit 2800mhz og kan kjøre pi.. (stock spenning og kjøling foreløbig..) Endret 17. desember 2005 av ManagHead Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 17. desember 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. desember 2005 Er det en av de fra databutikken? Jeg får en slik en i posten på mandag Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 17. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2005 dette blir spennende!netshop har ikke pakket ordren min enda.. så må vel vente til ferien begynner. kos det og da. 5304346[/snapback] min er heller ikke sendt. . . ser ikke ut som om de pakker på lørdager Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 17. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2005 (endret) Ja, fra databutikken.. Skal teste hvordan den liker minusgrader nå.. bare peltier så blir ikke mye, men håper jeg får sjekket om den har coldbug eller ikke vertfall.. Måtte opp med spenninga en god del for å kjøre pi på 2,95, men boxed-kjøleren begynner å slite da. Selv om denne er kaldere enn 146'n min.. edit: huff, varm denne ja! Med 80W tec idler den på 12 grader nå Skal prøve å få til litt kaldere vann så får vi se om jeg kommer meg under null på et vis edit#2: nede på 2 grader! 1,2ghz og 1V edit#3: Jaa!! JEg klarte under 0, hvor mye den ligger på vet jeg ikke da everest slutter å vise og jeg har ikke noe termometer.. Men den fungerer fremdeles Endret 17. desember 2005 av ManagHead Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 18. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2005 Skjønner ikke noe her jeg nå! Maskinen vil ikke starte opp lengre, alle 4 lysene på DFI kortet lyser. Har resatt bios et utall ganger og tok ut alt og lot det stå uten strøm i natt. CPU får strøm og sånt, for temperaturen stiger, men kortet klarer ikke å oppfatte at det er noe der. Noe som har tatt kvelden? Hadde samme problemet med min 146 for en stund siden, som nå ligger hos komplett for testing.. Om begge prosessorene viser seg å være døde, hva har skylden? Hovedkortet? PSU? Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 18. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2005 (endret) Det var leit ManagHead. Har du prøvd den i en anen pc? Utrolig leit om du har mistet 2 Opteron cpu'er! Men om den virka i går og du slo av pc'n på natta, hvordan kan den da ha blitt ødelagt? :\ Edit: ser du har ganske mange hardisker. Har du prøvd å koble fra alle du ikke trenger? Endret 18. desember 2005 av Andy_12 Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 18. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2005 (endret) CAB2E 0545 MPMW står det på den.. Har ikke hørt noe om den steppingen, men håper den er god! 5304471[/snapback] Du har akkurat samme stepping som meg, min klarer 2.9 på 1.47 lett Edit: Det var veldig leit at hk'et ditt har tatt kvelden, men får håpe at cpu'en ikke har tatt kvelden. CAB2E fra databutikken er brukbar overklokker, så jeg krysser fingrene for deg. Endret 18. desember 2005 av samye83 Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 18. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2005 Er det DFI-kortet som har knaska i seg noe det ikke burde? Synes det er påfallende mye "rusk og rask" rundt det merket? Som Andy_12 sier; En ide kan jo være å prøve CPU på et annet kort. Kjenner jeg deg rett ManagHead, så har du vel forlengst tenkt den tanken... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 18. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2005 Ja, tar med prosessoren til en kamerat i morgen, har dessverre ikke noe annet s939 hk her. Skulle kanskje hatt ett i reserve Rart om begge prosessorene skal ta kvelden uten at det er noe grunn, om dere skjønner. Altså at de bare døde. Noe må har skylden.. Og min mistanke går helt klart til hket! Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 18. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2005 (endret) Isåfall har du rett til å be butikken der hvor du har kjøpt hk'et erstatte cpu'ene. Ikke din feil at hk'et ditt kverker cpu'er som fluer. Edit: ManagHead, hvor mye måtte du opp med spenninga før du klarte å pi stabilt på 2.95? Endret 18. desember 2005 av samye83 Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 18. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2005 (endret) Ja, de skal nok få høre fra meg om det er det som er feilen. Men, etter at jeg fikk problemer med 146'n så ble hk testet med 3000+, 3200+ og 3500+ "Venice" og da fungerte alt knirkefritt.. Men ble ikke testet over lengre tid da. Noen som vet hvilke pinner i sokkelen jeg kan måle vcore? edit: Kom aldri så langt at jeg fikk testet stabilitet.. Kjørte pi opp mot 3ghz på det meste bare.. På boxed-kjøleren. Fant ut at jeg hadde klart å sette sammen vannlkjølinga feil i går kveld, og cpu idlet på 35-40 grader Etter jeg hadde "snudd" den fikk jeg bare startet den opp en gang før den ikke ville mer. Endret 18. desember 2005 av ManagHead Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 18. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2005 (endret) Her klarte jeg 3ghz Må virkelig bøye meg i støvet for CAB2E, den er så villig, og jeg er enda mer villig, hehe. Må bare få testet med superpi. Idle på hele 19 grader Istad kom jeg inn i windows med 1.5v, men da ble jeg kastet ut etter 10min. Tror at hk'et undervolter litt. Står 1.6 i bios, kunne ikke velge 1.525, skulle ønske jeg kunne det. Edit: 3ghz feilet superpi32 på 1.55. Er ikke verdt bryet å sette 1.6v å få litt ekstra ytelse. Superpi nå på 2.95ghz 1.5v, den er snart ferdig, hvis det går bra, så skal jeg prime den, og hvis det går bra, blir vel det nye 24/7 setting. Endret 18. desember 2005 av samye83 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå