Gå til innhold

AMD SC opteron (venus) - hold dere til tema!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, fra databutikken.. Skal teste hvordan den liker minusgrader nå.. bare peltier så blir ikke mye, men håper jeg får sjekket om den har coldbug eller ikke vertfall.. Måtte opp med spenninga en god del for å kjøre pi på 2,95, men boxed-kjøleren begynner å slite da. Selv om denne er kaldere enn 146'n min..

edit: huff, varm denne ja! Med 80W tec idler den på 12 grader nå :no: Skal prøve å få til litt kaldere vann så får vi se om jeg kommer meg under null på et vis :hmm:

edit#2: nede på 2 grader! 1,2ghz og 1V :D

edit#3: Jaa!! JEg klarte under 0, hvor mye den ligger på vet jeg ikke da everest slutter å vise og jeg har ikke noe termometer.. Men den fungerer fremdeles :cool:

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Skjønner ikke noe her jeg nå! Maskinen vil ikke starte opp lengre, alle 4 lysene på DFI kortet lyser. Har resatt bios et utall ganger og tok ut alt og lot det stå uten strøm i natt. CPU får strøm og sånt, for temperaturen stiger, men kortet klarer ikke å oppfatte at det er noe der. Noe som har tatt kvelden? Hadde samme problemet med min 146 for en stund siden, som nå ligger hos komplett for testing..

Om begge prosessorene viser seg å være døde, hva har skylden? Hovedkortet? PSU?

Lenke til kommentar

Det var leit ManagHead. Har du prøvd den i en anen pc? Utrolig leit om du har mistet 2 Opteron cpu'er! Men om den virka i går og du slo av pc'n på natta, hvordan kan den da ha blitt ødelagt? :\

Edit: ser du har ganske mange hardisker. Har du prøvd å koble fra alle du ikke trenger?

Endret av Andy_12
Lenke til kommentar
CAB2E 0545 MPMW står det på den.. Har ikke hørt noe om den steppingen, men håper den er god!

5304471[/snapback]

Du har akkurat samme stepping som meg, min klarer 2.9 på 1.47 lett :thumbup:

Edit: Det var veldig leit at hk'et ditt har tatt kvelden, men får håpe at cpu'en ikke har tatt kvelden. CAB2E fra databutikken er brukbar overklokker, så jeg krysser fingrene for deg.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Ja, de skal nok få høre fra meg om det er det som er feilen.

Men, etter at jeg fikk problemer med 146'n så ble hk testet med 3000+, 3200+ og 3500+ "Venice" og da fungerte alt knirkefritt.. Men ble ikke testet over lengre tid da.

Noen som vet hvilke pinner i sokkelen jeg kan måle vcore?

edit: Kom aldri så langt at jeg fikk testet stabilitet.. Kjørte pi opp mot 3ghz på det meste bare.. På boxed-kjøleren. Fant ut at jeg hadde klart å sette sammen vannlkjølinga feil i går kveld, og cpu idlet på 35-40 grader :nei: Etter jeg hadde "snudd" den fikk jeg bare startet den opp en gang før den ikke ville mer.

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Her klarte jeg 3ghz

Må virkelig bøye meg i støvet for CAB2E, den er så villig, og jeg er enda mer villig, hehe. Må bare få testet med superpi. Idle på hele 19 grader :D

Istad kom jeg inn i windows med 1.5v, men da ble jeg kastet ut etter 10min. Tror at hk'et undervolter litt. Står 1.6 i bios, kunne ikke velge 1.525, skulle ønske jeg kunne det.

Edit: 3ghz feilet superpi32 på 1.55. Er ikke verdt bryet å sette 1.6v å få litt ekstra ytelse. Superpi nå på 2.95ghz 1.5v, den er snart ferdig, hvis det går bra, så skal jeg prime den, og hvis det går bra, blir vel det nye 24/7 setting.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...