ManagHead Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 (endret) Skrue er overklokking.no edit: feil i kodinga der gitt Endret 13. desember 2005 av ManagHead Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Ok. Guggelibu: Nei, foreløpig selges den bare på SHG.no her i Norge tror jeg, er dog ikke 100% sikker på dette. MagnaHead: Redigerte posten på forige side, med spørsmål om skrue er crew av OK.no Han har jo en Opteron 146 som han kan teste den opp mot også. Håper på god økonomi nå Skrue Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 (endret) Skrue er overklokking.no edit: feil i kodinga der gitt 5290928[/snapback] jeg satt og venta på at du skulle fikse på det edit: Andy_12: jeg kjøper bare på norek, så jeg kommer til å vente til de får de inn der også hvordan vet jeg hva som er de nye og hva som er de gamle?? Endret 13. desember 2005 av Guggelibu Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Du verden, det var da svært til heder, ManagHead! Men det er jo et par andre av oss i teamet også da, selv om det ikke alltid synes så godt! Og ikke glem; Dere er like mye overklokking.no som jeg er! Uten medlemmer og innlegg, ingen overklokking.no! Andy_12: Økonomien er for tiden ikke så verst, så jeg har jo strengt tatt råd til å hause til meg en CPU eller to til. Men da må nok Guggelibu spesifisere bedre hvilken CPU det er snakk om. Linken ender jo bare på forsiden hos SHG? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 (endret) De nye heter ikke "BP", men "CG" tror jeg det var.. Venice "CG" E4 edit #2: feil adresse i link Endret 13. desember 2005 av ManagHead Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 (endret) Den skal ha dette modellnavnet: ADA3500CGBOX Vanlig Venice har: ADA3500BPBOX Edit: Skrue: Du må nok tillate popup vindu på shg.no for å få opp "vinduet" med info om den cpuen ;O) Hadde vært morsomt å se om den klokket like godt som Opteron ! Endret 13. desember 2005 av Andy_12 Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 (endret) Ja nå trodde jeg jeg hadde sagt mitt siste OT i denne tråden, men neida... Det er ikke "med E4 stepping" som er viktig, det er de gamle også, den MÅ hete ADA3500CGBOX i steden for ADA3500BPBOX for å være den som skal være vidunderutgaven av ny E4 stepping. Edit, som Andy_12 akkurat har sagt... Endret 13. desember 2005 av pcp160 Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Hmm, varenr. 321143 altså? Skal det være en "værsting"? Beklager å spørre, men jeg følger nok litt dårlig med på slike ting for tiden. Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 (endret) pcp160: De som butikkene har nå er revisjon E3 etter hva jeg har forstått. Ikke heng meg om jeg tar feil i dette. Og Skrue: linken var riktig nok den, men du må nok la shg komme med "popup" vindu. Produktvisningen kommer nemlig opp i et nytt vindu. Edit: Skrue, det er det vi vil at du skal finne ut Anandtech(tror jeg det heter) hadde en notis om dette for litt siden tror jeg der det sto at AMD skulle komme med ny revisjon på Athlon 64 for at vi "vanlige" skulle velge den istedenfor Opteron, derfor skulle denne være basert på samme kjærne som Opteron. Bare spekulasjoner, men tror kansje at AMD holder Opteron tilbake inntil de har fått ut den "nye" venice'n sin, og at de da kommer tilbake med de for at de heller skal selges til de som er ment som kjøpere. Endret 13. desember 2005 av Andy_12 Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 (endret) Det er akkurat samme kjerna som opteron, bare at den har fått disabled halve l2 cachen. edit: 3800 innlegg Endret 13. desember 2005 av ManagHead Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Jaja. I et anfall av nyskjerrighet har jeg nå bestilt en Athlon64 3500+, 2.2 GHz, 512kb Cache, Venice CG (E4 Stepping), Socket 939, BOX Modell: ADA3500CGBOX Så får vi se hvordan dette går etterhvert.... Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 (endret) Du er en engel skrue ! Kommer du med en artikkel på OK.no med resultater eller blir det bare til at du poster her på forumet? Litt OT: Var det du som testet VapoChill Micro kjølerene? Jeg har en VapoChill Micro High End som jeg har brukt en hissig zalman vifte på, da kom cpu(opteron 144 @ stock) opp i 100*c. Er det noe feil med min kjøler, eller må den stå en bestemt veg? Var en her på forumet som sa at den fungerte mye bedre hvis pc'n lå på gulvet hvis du skjønner hva jeg mener? Den ligger sånn at HK er vannrett. Edit: Kan legge til at jeg nå bruker kjøleren som fulgte med og har 50*c full load. Endret 13. desember 2005 av Andy_12 Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 He he, Skrue slår virkelig på stortromma her, det er bra! Jeg har da ikke for vane og henge noen jeg Andy_12 , og hva butikkene har er jeg ikke så sikker på selv. Men det jeg vet er at det finnes ADA3500BPBOX med E4 stepping, og at det dermed er duket for misforståelser og feil kjøp når man referer til den som "den med E4 stepping". Finnes med E6 stepping som heter BWBOX også, hva nå det er... 90nm kjerne i alle fall. Og det aller morsomste med alt dette virrvarret av steppinger på 3500, er jo at det som faktisk er CG stepping er jo de gamle Clawhammer 130nm 3500+... Men da heter den altså ADA3500ASBOX. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Jaja. I et anfall av nyskjerrighet har jeg nå bestilt en Athlon64 3500+, 2.2 GHz, 512kb Cache, Venice CG (E4 Stepping), Socket 939, BOX Modell: ADA3500CGBOX Så får vi se hvordan dette går etterhvert.... 5291101[/snapback] Hehe Skrue dette kan bli interessant Jeg trenger vel snart en ny CPU, så det er godt noen tar ansvar her Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 He he, Skrue slår virkelig på stortromma her, det er bra! Vel, det er jo snart jul! :!: Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Eg har lenge kjent nysjerrigheten bygge seg op eg også, så når Skrue gikk forran med ett godt eksempel så bestemte eg meg for å bestille en 3200+ CGBOX fra Netshop De har ubekreftet levering 19, så det går nok sikkert over nyttår før eg får den, men det kan jo blir morsomt Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Ja så bra, det er altså juleklokken ja Skrue! Men da blir det spennende og se både hvordan de klokker, og ikke minst forskjellen på 3200 og 3500 er jo alltid interessant å høre om. Men nå begynner jeg nesten å grue meg til Un0kai kommer å ser hva vi har holdt på med i tråden hans... he he. Men men han går jo ikke av veien for litt utenomsnakk han heller da, hvis det bare er interessant nok. Og linken til Opteron er jo ganske klar hvis, det stemmer at disse E4 CG prosessorene har samme kjerne som Opteron, bare med halve cachen disablet. Det var jo btw det samme som var med den gamle CG stepping Clawhammer 3500+ også, samme som FX55, men med halve cachen disablet. Ja ja, da blir det jul i år også, Oteron eller ei Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 (endret) Kult Skrue Sette opp en poll, gjett hvilken som klokker lengst :!: Fikk forresten leveringsbekreftelse fra databutikken på en 148 i dag. Det blir (og) spennende, for meg vertfall. Endret 14. desember 2005 av ManagHead Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Hvor kommer forresten disse ryktene/infoen om at det er som skjuler seg under lokket på 3500, 3200 osv- CGBOX, er akkurat det samme som Opteron, men med halve cachen disablet? Er det noen som kan frembringe noe dokumentasjon av noe slag, som tilsier at disse er laget av samme die materiale, på samme fabrikk og med den samme kvalitetskontrollen? Jeg håper og tror at de er gode klokkere, så det er ikke det jeg har vanskelig for å tro, men min oppfatning er at det er nettopp akkurat disse tingene nevnt over som skiller A64 for BF2 bruk, fra Opteron for proffesjonell bruk. Og at det er de samme strenge produksjonsvilkårene som er den mest sannsynelige forklaringen til at de er så velykket og klokker såpass godt alle sammen også? Det er bare min teori altså, og ikke vil jeg ødelegge juleklokken for noen heller :!: , men det er jo som kjent fryktelig mye rykter ute og går vedrørende Opteron, så prøver og sortere litt bare. Det svinger jo feks fra time til time hvorvidt de skal stoppes, at det var en tabbe av AMD, og what not . Men har endelig klart og grave frem hva AMD sier selv om grunnen til at tilsynelatende like produkter konkurerer med hverandre. Ut fra dette syns jeg det er mystisk hvis 3200 og 3500 er nøyaktig det samme minus cache? Her er i alle fall hva de svarer på forskjellen på A64/FX vs Opteron 1xx: AMD,Q: How will the new AMD Opteron 100 Series with ECC unbuffered memory differ from the AMD Athlon 64 and AMD Athlon 64 FX processors? A: Although the AMD Opteron 100 Series processors with unbuffered memory support will share the same core technology as the AMD Athlon 64 and AMD Athlon 64 FX processors and will be socket and thermally compatible; there are some distinct differences: AMD Opteron 100 Series processors with ECC unbuffered memory all have 1MB of L2 cache. AMD Opteron 100 Series processors with ECC unbuffered memory are produced on AMD Opteron processor die material and follow the same AMD Opteron processor manufacturing process as do the 800 Series and 200 Series. AMD Opteron 100 Series processors with ECC unbuffered memory undergo the same AMD Opteron processor-level testing and validation as do the 800 Series and 200 Series. Så jeg vil altså ikke påstå hverken det ene eller andre, men hører gjerne dere andres komentarer og synspunkter rundt dette. Og ikke minst gleder vi oss vel alle til resultater fra Skrue og Dragvon dukker opp, til syvende og sist er det jo klokkeresultatet som er viktigst, samme hva de er laget av eller for Lenke til kommentar
storken Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 opteron fases ikke ut etter nyttår men til neste år! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå