Gå til innhold

AMD SC opteron (venus) - hold dere til tema!

Anbefalte innlegg

Ja jeg testa jo hvor høy FSB hk kunne klare (med Venice prosessoren) før jeg bestilte Opteronen nettopp for ikke å havne i en slik knipe. Da jeg passerte 320 MHz sa jeg meg fornøyd. Skal tweake litt mer bare jeg får primet ferdig på 295*9. Jeg har ikke gitt opp enda :)

Må også si at Opteron blir mye varmere enn Venicen min. 52 C under load med 1,36 Vcore og 22 C romtemperatur. Måtte opp i minst 1,50-1,55 Vcore med Venicen for å få en slik temperatur.

Skal prøve 2T også forresten. Et godt tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å sette opp speningen til 1.8v også om det allerede ikke er gjort. LTD kan du også øke. Prøv også å kjør 8 linjer kommunikasjon inn og ut på chipsetet istedenfor 16. (ltd bus transfer with)

edit: 1.8v på chipset altså

edit: ok.. :)

Lenke til kommentar
Vil bare si at Netshop sansynigvis ikke vil få inn 146. Kjøp deg heller en 3500+ Venice E4 stepping på shg :)

Edit: Kikka på netshop nå og så en A64 3200+ med manchester kjerne. Noen som har peiling på hvordan disse klokker? A64 3200+ Manchester

5280678[/snapback]

Jeg har inne en bestilling på Opteron 146 hos Netshop, som skal leveres i morra(12.12.2005), i følge ordrestatusen... :ermm:

Prosessoren er allerede betalt, og jeg har fått ordrebekreftelse!

Hvilke rettigheter har jeg?

Kan jeg kreve et erstatningsprodukt?

Og i så fall hva da? :hmm:

Lenke til kommentar
kavorka Postet i dag, 19:00

Må også si at Opteron blir mye varmere enn Venicen min. 52 C under load med 1,36 Vcore og 22 C romtemperatur. Måtte opp i minst 1,50-1,55 Vcore med Venicen for å få en slik temperatur.

Ja, for dere som kommer fra Venice er det vel slik, for meg som kommer fra 130nm Clawhammer @2,8Ghz med V-core på 1,64V er jo denne Opteron iskald...

Men, jeg tror nok dette skyldes den store cachen, når du sammenliker med Venice @samme frekvens og V-core. Dette ser man også hvis man feks ser på strømforbruket til dual, der har alle Opteron powerating på 110W, mens det samme forbruket dukker først opp fom 4400+ på X2 (altså når cachen blir like stor).

Det samme gjelder 3700 vs 3500 singelcore, der 3700 har 89W powerrating, mens 3500 med lik frekvens har 67W. :)

Lenke til kommentar

Ser ut til at jeg må smøre meg med tålmodighet, for her er svaret fra Netshop,

på mitt spørsmål om når jeg kan forvente å motta min Opteron 146:

Hei.

Det er desverre helt håpløst å skaffe disse og dato er endret til 1.2.06

Grunnen til denne dato er at leverandør ikke vet når de kommer.

Med vennlig hilsen

Lasse Eknes; Salgssjef

Netshop.no

:cry:
Lenke til kommentar

Tror de som ikke fikk seg en Opteron burde satse på 3500+ med E4 stepping. Noen som har denne og kunne poste noen resultater? De selger E4 Venice 3500+ på SHG.no til 1850kr ca. Kansje vi skal spørre Overklokk eller Stoolmann om de kunne få tak i en for å først teste på "vanlig" kjøling, dvs Rundt Zalman 7700 nivå og se hva den klarer med noen minus grader etterpå.

Lenke til kommentar

Guggelibu: Jeg tenkte at noen her kansje har nok is i magen til å kjøpe denne for å sjekke hvor langt den klokker i forhold til Opteron. Hvis den klokker bra får du vel sansynligvis omtrent det samme for den hvis du selger den om noen månder.

Edit: Kan ikke du MagnaHead eller skrue sende mail til en i OK.no å høre om de kan få testet en Venice med E4 stepping? Er det de samme som jobber i HW.no som driver OK.no og alle søstersidene til HW?

Skrue du er vel en del av OK.no crew?

Tid for å sove nå ;p

Endret av Andy_12
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...