Daytona* Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Jeg se ut til å klare 2.92 ghz stabilt på min opteron 144 1.8ghz med prime 95, men jeg bruker ikke prossesoren med denne hastigheten fordi jeg må øke spenningen til ca 1.6volt Nå bruker jeg den på 2.8ghz fordi da kan jeg ha spenningen på under 1.5volt og jeg har kjørt prime 95 i over 20 timer uten feil. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Un0kai, hva for noe minne er det du kjører den testen med- cas1..? viste ikke at det en gang fantes jeg, hva er farten? Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 9. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2005 Un0kai, hva for noe minne er det du kjører den testen med- cas1..? viste ikke at det en gang fantes jeg, hva er farten? 5272594[/snapback] Det er nok ikke cas 1 men 1.5 a64tweaker viser feil. Farten ligger på rundt 230-235mhz tror jeg. Det som jeg synes er litt morsomt er at jeg kan kjøre 1.5-2-0-0-1t opp til 215mhz. Sykt stramme timings med andre ord, men jeg får best resultat med høyere hastighet.. Men jeg trenger seriøst nye minnebrikker snart. Twinmos brikkene har tjent med godt i et halvt år nå. Tror jeg hadde klart 26s 1M med noen bedre minnebrikker.. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Ok Un0kai, så det er altså cas 1,5 ja. Men likefullt veldig imponerende timings for meg som sitter her med 2,5.4.4.8... Men jeg ser vi får ca samme resultat i superpi som jeg gjør med mine ved cpu ca 3Ghz, men da med 2T og 300Mhz hastighet. Uansett er det hyggelig å se enda en som bikker over 3Ghz med "vanlig" kjøling!(Dog ikke vanlig for deg da, he he ) Lenke til kommentar
NeVa Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 testet begge 144 på fase i dag sammen med simvik. den ene har en sinsvak coldbug. får ikke loadet windows @ fail safe innstillinger med 1.8 i Vcore.. med den andre kom jeg ihvertfall inn i windows med men å bote på 300 mhz var det ikke snakk om.. men men skal teste den andre litt til å se hva jeg kommer fram til.. NeVa Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Uansett så slår maskinen seg av lenge før det skader noe, 100 grader tåler den.. 5271089[/snapback] den forrige maskinen jeg hadde prøvde jeg å få litt mer fart i, så jeg klokket den, men bare en 50-100Mhz deromkring, og den skrudde seg av og ville ikke starte, så jeg skrudde opp kassa og når jeg skulle ta av kjølern til prosessorn var den så varm at jeg klarte ikke å holde i den da jeg endelig fikk den av så jeg at det vår noen små røyksøyler som seilte sakte oppover mot taket det var en gammel AMD, husker ikke hvilken. . . var en 1700+ Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Hei. Jeg prøvde boxed kjøleren i dag og fant ut at det må være noe galt med den andre. Jeg har sikkert tatt for mye pasta på den. Nå er den hvertfall stabil på 2.7 Ghz.. Mer vil ikke HK. Lenke til kommentar
storken Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 kanskje de har glemt å fylle gass i heatpipene dine andy.. Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 (endret) Skal det ikke være gass i de fra før da? =\ Edit: Lesefeil Endret 9. desember 2005 av Andy_12 Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Ja, men les det storken skrev en gang til Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Kan fortelle at den kun var varm på foten nederst. Den stanga som skal fordele varmen på de tre heatpipene er nesten ikke varm. Noen som har en mening om dette? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Kan fortelle at den kun var varm på foten nederst. Den stanga som skal fordele varmen på de tre heatpipene er nesten ikke varm. Noen som har en mening om dette? 5274157[/snapback] Den stod ikke opp ned da? Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Opp ned? Syns de som testa det på OK.no skrev at den kunne stilles alle veier.. får uansett bare satt den 2 veier pga kjøleribbene kommer i veien hvis jeg prøver å sette den en anen vei. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Den skal vel stå litt på skrå oppover? Ellers vil vel ikke gassen komme ordentlig ut til røra? Hvis du ser på den kulen i bånn så skal vel de to røra gå ut på oppsiden. Kan være jeg tar skammelig feil her og da Lenke til kommentar
StigK Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Til andy: Jeg erfarte at det var ganske stor forskjell når vapochill micro kjøleren var montert vertikalt i forhold til horisontalt. Det vil si at den yter best i desktop/htpc kabinett framfor standard tower. Hvis du har tower kan du teste selv ved å legge den på siden, slik at kjøleren peker oppover. Jeg dytta kjøleren inn i en htpc maskin her, og det funker utmerket. Lagde en liten trakt slik at kabinettvifta bak suger luft gjennom den. Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Ok. Hvem av de har du forresten? Min kom med en vifte som hadde 4pins kontakt som ikke passa noe sted på mitt hk..heller ikke psu. Men den kan ikke gjøre det så dårlig at det blir 100*c? Lenke til kommentar
hanekam Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 (endret) feil. ************* 14 tegn Endret 9. desember 2005 av simvik Lenke til kommentar
hanekam Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 testet begge 144 på fase i dag sammen med simvik.den ene har en sinsvak coldbug. får ikke loadet windows @ fail safe innstillinger med 1.8 i Vcore.. med den andre kom jeg ihvertfall inn i windows med men å bote på 300 mhz var det ikke snakk om.. men men skal teste den andre litt til å se hva jeg kommer fram til.. NeVa 5273310[/snapback] detta var kjipe saker NeVA.var fårberedt på sikkerlig kaos klokk jeg. hehe. men men. vi prøver lykken en annen gang. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Ok. Hvem av de har du forresten? Min kom med en vifte som hadde 4pins kontakt som ikke passa noe sted på mitt hk..heller ikke psu. Men den kan ikke gjøre det så dårlig at det blir 100*c? 5274567[/snapback] Bruker du ikke vifta? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 aspstein Postet i dag, 22:11 Bruker du ikke vifta? Det var det første som slo meg også, men jeg håper og tror han mener at han bruker en annen vifte...? Men Andy_12, denne 4 pins pluggen som vistnok feilaktig kommer med en del av disse viftene, er du sikker på at det ikke er samme 4 pins som brukes på alle Intel S775? I så fall kan den brukes, med ene pinnen i "friluft", og passer også da i så fall bare en vei. Som på vedlagt bilde. Ellers lurer jeg på hva den er tiltenkt, hvis den ikke passer noe sted Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå