Gå til innhold

AMD SC opteron (venus) - hold dere til tema!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1,8 v-core er jo bare sykt! skjønner ikke at optyen greier å sluke det der!

5233823[/snapback]

Det er nok bare takket være ekstremkjølinga.

Selv med bare 13-14grader CPU-temp her, så rabler det i alle fall for 146-utgaven om spenninga kjøres høyere enn 1,55v.

Lenke til kommentar
hehe men allikevel 3,8 er rimelig greit da.

Fikk tilbud om en 146 idag til 1090,- burde jeg handle?

Kan jeg være skikkelig uheldig med steppingen på disse her?

5233713[/snapback]

Ja, du burde handle. Selv om du er litt "uheldig" med stepping tror jeg ikke at 2,8ghz er noe stort problem..

Lenke til kommentar
DFI SLI-DR Expert  :thumbup:

5233943[/snapback]

*Stygg prislapp*

Må bare vente på hva komplett gjør med mitt x800xl agp, får jeg nytt kort må jeg nok holde meg på agp-plattformen, får jeg pengene tilbake blir det pci-e for alle penga.

5233999[/snapback]

Veldig stygg. Men ut ifra tester rundt om på nettet så er det det beste du kan finne om du skal klokke. På Anandtech sin test klarte kortet 512mhz htt :dribble:

Og det har 4-faset strømforsyning til CPU, som klarer å levere høy stabil spenning uten at temperaturen går i taket. Tror det kan ta dualcore Opteron til nye høyder :thumbup:

Lenke til kommentar
Dragavon Postet i dag, 00:59

På Anandtech sin test klarte kortet 512mhz htt 

Og det har 4-faset strømforsyning til CPU, som klarer å levere høy stabil spenning uten at temperaturen går i taket. Tror det kan ta dualcore Opteron til nye høyder

Blir i alle fall veldig spennende å følge med litt fremover på de nye hk som er i anmarsj. Både DFI, A8N32, og de nye ATI kortene er jeg litt spent på å se i praksis.

Er du forresten sikker på det med 4- Phase strømforsynings- del Dragavon?

Det er jo hva A8N Deluxe ol har i dag... Det nye Asus kortet (32sli) har i alle fall

8- Phase strømforsyning. Den delen som har med forsyning av spenningen på det kortet er jo forøvrig rett og slett vakker kunst helt på høyde med Munch og andre store, i mine øyne... ;)a8n328phasepower0be.th.jpg

Uansett, vanskelig å si hvor mye lenger man kan komme med den forbedrede strømforsyningen, sikkert ikke allverden. Men for en ting som du nevner utvikles mindre varme, og det beste er mer stabil og ren spenning, og raskere reaksjon. Det siste kan i alle fall tenkes og heve frekvensen man kan kjøre stabilt noe ifht dagens løsning.

Men ja, i ren klokkevne ligger vel det DFI kortet meget godt an, 512htt er jo sykt.

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
Er du forresten sikker på det med 4- Phase strømforsynings- del Dragavon?

Det er jo hva A8N Deluxe ol har i dag... Det nye Asus kortet (32sli) har i alle fall

8- Phase strømforsyning.

5234789[/snapback]

Anandtech:

The CPU power section includes the superb Nichicon capacitors to complement DFI’s overall use of high quality Japanese capacitors throughout the board. The major change here was the move to a 4-phase PWM power section as has been used on Intel based P4 boards for a number of years. 4 Phase power, through its ability to provide clean stable power, is noted for providing increased CPU, and hence, system stability. As has been the norm in DFI’s current lineup, inclusion of heat sinks on all MOSFETs is a nice touch and very effective.

Lenke til kommentar

Har på viftestyring i BIOS, og er ikke helt fornøyd til tross for det. Kjøper også nevnte kjøler, fordi den kjøler litt av de andre komponentene rundt også.

Når det gjelder installering av kjøler på skjermkort, ser en 7800GT kjerne omtrent lik ut som ati kjernen på denne testen/installasjonshenvisningen her? Altså, er det et lite område på midten som skal ha goop, og et område som det ikke skal på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...