TheDarkListener Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) Sliter litt med optyen min, eller hovedkortet sliter, nekter å boote på mer en HTT255 . Kjedelig med 9x som max multiplier da...nytt hovedkort står hverved på ønskelista. Edit: A8N-SLI, eller DFI lanparty? Endret 30. november 2005 av TheDarkListener Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 DFI SLI-DR Expert Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 DFI SLI-DR Expert 5233943[/snapback] *Stygg prislapp* Må bare vente på hva komplett gjør med mitt x800xl agp, får jeg nytt kort må jeg nok holde meg på agp-plattformen, får jeg pengene tilbake blir det pci-e for alle penga. Lenke til kommentar
NeVa Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) DFI SLI-DR Expert 5233943[/snapback] veldig offT men netshoposlo skal vist få det inn i morra.. (link) gleder meg _litt_ (har et 78GTX-U som har ligget her uprøvd i 3 uker ) NeVa Endret 30. november 2005 av NeVa Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 1,8 v-core er jo bare sykt! skjønner ikke at optyen greier å sluke det der! 5233823[/snapback] Det er nok bare takket være ekstremkjølinga. Selv med bare 13-14grader CPU-temp her, så rabler det i alle fall for 146-utgaven om spenninga kjøres høyere enn 1,55v. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 hehe men allikevel 3,8 er rimelig greit da. Fikk tilbud om en 146 idag til 1090,- burde jeg handle? Kan jeg være skikkelig uheldig med steppingen på disse her? 5233713[/snapback] Ja, du burde handle. Selv om du er litt "uheldig" med stepping tror jeg ikke at 2,8ghz er noe stort problem.. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 DFI SLI-DR Expert 5233943[/snapback] *Stygg prislapp* Må bare vente på hva komplett gjør med mitt x800xl agp, får jeg nytt kort må jeg nok holde meg på agp-plattformen, får jeg pengene tilbake blir det pci-e for alle penga. 5233999[/snapback] Veldig stygg. Men ut ifra tester rundt om på nettet så er det det beste du kan finne om du skal klokke. På Anandtech sin test klarte kortet 512mhz htt Og det har 4-faset strømforsyning til CPU, som klarer å levere høy stabil spenning uten at temperaturen går i taket. Tror det kan ta dualcore Opteron til nye høyder Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Dragavon Postet i dag, 00:59 På Anandtech sin test klarte kortet 512mhz htt Og det har 4-faset strømforsyning til CPU, som klarer å levere høy stabil spenning uten at temperaturen går i taket. Tror det kan ta dualcore Opteron til nye høyder Blir i alle fall veldig spennende å følge med litt fremover på de nye hk som er i anmarsj. Både DFI, A8N32, og de nye ATI kortene er jeg litt spent på å se i praksis. Er du forresten sikker på det med 4- Phase strømforsynings- del Dragavon? Det er jo hva A8N Deluxe ol har i dag... Det nye Asus kortet (32sli) har i alle fall 8- Phase strømforsyning. Den delen som har med forsyning av spenningen på det kortet er jo forøvrig rett og slett vakker kunst helt på høyde med Munch og andre store, i mine øyne... Uansett, vanskelig å si hvor mye lenger man kan komme med den forbedrede strømforsyningen, sikkert ikke allverden. Men for en ting som du nevner utvikles mindre varme, og det beste er mer stabil og ren spenning, og raskere reaksjon. Det siste kan i alle fall tenkes og heve frekvensen man kan kjøre stabilt noe ifht dagens løsning. Men ja, i ren klokkevne ligger vel det DFI kortet meget godt an, 512htt er jo sykt. Endret 1. desember 2005 av pcp160 Lenke til kommentar
c[`]laburk Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Annbefalere dere virkelig en 146 operion framfor de andre? Liker å overklokke jah? Hvor kan jeg finne nettbutikker som har gode steppinger inne? For sent å kjøpe nå? Funker på vanlig 939 hovedkort? Svar fort Endret 1. desember 2005 av c[`]laburk Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Er du forresten sikker på det med 4- Phase strømforsynings- del Dragavon?Det er jo hva A8N Deluxe ol har i dag... Det nye Asus kortet (32sli) har i alle fall 8- Phase strømforsyning. 5234789[/snapback] Anandtech: The CPU power section includes the superb Nichicon capacitors to complement DFI’s overall use of high quality Japanese capacitors throughout the board. The major change here was the move to a 4-phase PWM power section as has been used on Intel based P4 boards for a number of years. 4 Phase power, through its ability to provide clean stable power, is noted for providing increased CPU, and hence, system stability. As has been the norm in DFI’s current lineup, inclusion of heat sinks on all MOSFETs is a nice touch and very effective. Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Har på viftestyring i BIOS, og er ikke helt fornøyd til tross for det. Kjøper også nevnte kjøler, fordi den kjøler litt av de andre komponentene rundt også. Når det gjelder installering av kjøler på skjermkort, ser en 7800GT kjerne omtrent lik ut som ati kjernen på denne testen/installasjonshenvisningen her? Altså, er det et lite område på midten som skal ha goop, og et område som det ikke skal på? Lenke til kommentar
pluto68 Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Ett riskorn på midten holder, men pass på og ikke "svirre" rundt på kjernen med kjøleren så du sprer goopen utover. mitt POV7800GT ligger på 40 grader idle og 56 grader load med zalman VF700-Cu. Endret 1. desember 2005 av pluto68 Lenke til kommentar
StIFfmasT Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Er Opteron 146 tatt ut av produktsjon? Er det noen nettshoper som har den inne eller skal få den inn i nermeste fremtid? Klokker 144 like langt som 146? Lenke til kommentar
c[`]laburk Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Jeg vil også har en sånn 146, men hvordan er de nå? Muligheter for slike høydere mange av dere klarer? Noen som har igjen den gamle steppinga? Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Noen som vet om en plass å få kjøpt opty 146 nå? Når som jeg endelig har fått penger er de ikke å få tak i ;( Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Noen som vet om en plass å få kjøpt opty 146 nå? Når som jeg endelig har fått penger er de ikke å få tak i ;( 5238375[/snapback] Ser ut som om det er endel nettbutikker som får dem inn rundt juletider Lenke til kommentar
c[`]laburk Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Hvordan er steppinga da tro? Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Ja spør du meg, så spør jeg deg. De har 144 inne på komplett, kjenner ikke til stepping på den. Har selv en 148 med sannsynligvis samme stepping som alcoholiday her på tråden liggende hjemme å vente. Julen blekner i forhold... Endret 1. desember 2005 av cybervision_ Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Er det noen som har dualcore? klokker f.eks. en 170 like bra som 146?? Lenke til kommentar
NeVa Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Er det noen som har dualcore? klokker f.eks. en 170 like bra som 146?? 5240092[/snapback] DC opteron tråden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå