Gå til innhold

"Superinstallasjon" for Win XP

Anbefalte innlegg

Neste gang jeg skal reinstallere Windows (lenge siden sist nå), vurderer jeg å gå over til engelsk språkutgave for å kunne utnytte alle uoffisielle patcher som finnes.

Vi har jo både AutoPatcher, RyanVM's Windows XP Post-SP2 Update Pack og Windows XP Unofficial TheHotfix.net Pack (tidligere SP3 Preview Pack).

Er det mulig å slipstreame alle disse tre til én og samme installasjons-CD/-DVD, f.eks. ved å bruke nLite)?

Og: Har RyanVM og TheHotfix helt eller delvis de samme hotfixene?

Fint om noen med erfaring eller kunnskap om disse hotfix-pakkene kunne komme med noen råd eller kommentarer.

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan hende det går an å slipstreame uoffesielle patcher inn i en XPCD med nLite. Men hvorfor ikke heller laste ned SP2, og alle de etterfølgende oppdateringene fra Microsoft - også heller lage en slipstream av DISSE. Det må da være bedre å gjøre det slik, enn å satse på mer eller mindre useriøse ouffesielle patcher. De fleste av de er sikkert greie nok, men hvorfor ta sjansen liksom? Også kan du legge inn de programmer, drivere osv i samme slipstream. Da får du en stabil og tilpasset XPCD, som samtidig er trygg og forutsigbar...

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke blandet disse tre sammen!

Autopatcher er en samling med oppdateringer/fixer pluss noen "verktøy" som installeres fra/i Windows.

TheHotFix.nets pakke vil jeg ikke anbfale.

RyanVMs Post-SP2 Update Pack er en samling med offisielle hotfixer (de samme som man finner på Windows Update) og er ment og skal slipstreames på samme måte som SP2. På denne måten har man filene allerede oppdatert og slipper masse nedlasting fra Windows Update og tilhørende omstarter.

Du kan bruke RVM Integrator eller nLite til å integrere RyanVM med XPSP2-setupfilene.

Nyeste versjon (2.0.1) har blitt kvitt problemet som gjorde at installasjonen hang i opp mot en time. Samt mye annet snadder :dribble: Anbefales!

Lenke til kommentar

Jeg prøver igjen:

Autopatcher installeres etter at Windows er installert. Dette vil ta lengre tid og alle oppdateringene vil dukke opp i "Legg til/fjern programmer"-listen.

RyanVMs "slipstreames"/integreres med XPSP2 installasjons-filene. Systemet er dermed "up-to-date" med siste fikser allerede i installasjonen. Du vil måtte laste ned et fåtall fra Windows Update. De dukker heller ikke opp i "Legg til/fjern programmer".

Capice?

:!:

Lenke til kommentar

Det er uansett slipstreaming som er poenget. Det går nemlig også an å slipstreame Autopatcher XP, så vidt jeg vet, enten med nLite eller AutoStreamer.

Hva som er forskjellen på innholdet i AutoPatcher og RyanVMs pakke er jo da vesentlig.

Alt i alt tror jeg at jeg kommer lengst med å bruke RyanVM og deretter ved å legge til de tilleggene jeg selv mener er nødvendig via nLite. :)

Lenke til kommentar
Alt i alt tror jeg at jeg kommer lengst med å bruke RyanVM og deretter ved å legge til de tilleggene jeg selv mener er nødvendig via nLite.

:yes:

Ja, gjør absolutt det!

Mulig det går an å slipstreame Autopatcher, men hva er vitsen når RyanVMs er overlegen og lagd til akkurat det formålet? Vet ikke hva som forskjellen på innholdet i de to, men du kan jo selv sammenligne. Begge forum har lange lister med hva som "følger med i pakka".

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...