Gå til innhold

Lyst til å lære meg VB

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har lyst til å lære meg VB. Jeg er fullstendig nybegynner og har ikke gjort noe vb fra før. (eneste programmering jeg har fra før er html, php/mysql)

Så jeg lurer på om noen av dere kan komme på ett godt "prosjekt" jeg kan starte med? Ett program jeg kan utvikle mer og mer når jeg lærer. Jeg har litt vanskelig for å komme på ett godt program å strate med.

Helst noe som jeg kan få til å fungerer ganske greit i begynnelsen uten de alt for store kunskapene, men som blir vanskeligere jo mer jeg vil legge til.

Tenkte på min egen notepad (noen som er gjort 1000 ganger før). Tror dere det er ett fint prosjekt for å lære en del vb? Hva annet evt.?

Jeg har tenkt å bruke Microsoft Visual Basic 2005 Express. Kan jeg da følge vb6 guider som jeg finner på nettet eller blir dette feil?

Endret av JV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. jeg tenker at det kanskje er like så greit å kjøpe seg en bok for å lære seg, og hvorfor ikke starte på vb.net med en gang.

Vet at vb.net 2005 er det nye, men er det stor forskjell mellom 2003 og 2005?

Jeg tenkte litt på å kjøpe denne boka:

http://www.bokkilden.no/ProductDetails.asp...yName=BIC_UPLH2

(Beginning VB.NET 2003)

Tror dere dette er ei grei bok? Eller bør jeg se etter ei bok for 2005 (har ikke sett noen enda)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...