Heineoen Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Hei! Når brukerne på mitt nettverk skal lagre noe feks. i Word, så får de opp Mine Dokumenter som standar lagrings mappe.. Dette forvirrer dem noe og fører til at de lagrer lokalt i steden for på Home Foldere'n på servern.. Går det ann å endre på dette? Det beste hadde vært om det ikke opprettes en Mindedokumenter mappe til brukeren.. Slik at vi kunne spart litt plass og rot også.. Endret 10. november 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Kan jo nevne til oss hvilken server OS du bruker.... Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Bruker Windows Server 2003 og Windows 2000 og Xp som klienter... Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Du har muligheten til å forandre brukerens "mine dokumenter" i GPO. (group policy) Lenke til kommentar
roac Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Du har muligheten til å forandre brukerens "mine dokumenter" i GPO. (group policy) 5133562[/snapback] Stimmt, og det er løsnignen jeg vil anbefale. Søk etter "Folder Redirection" og gpo på .microsoft.com, og du er i gang. Merk:GPO er et kraftig verktøy, og det er fult mulig å gå av seg bena å skaffe seg selv en mangetimers jobb med å få ting til å virke igjen Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Uff da.. Jeg hadde håpet på at det fantes en enklere løsning.. Er dere sikkre på at det ikke finnes andre alt.? Lenke til kommentar
roac Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Uff da.. Jeg hadde håpet på at det fantes en enklere løsning.. Er dere sikkre på at det ikke finnes andre alt.? 5134879[/snapback] Nei, det er ingen andre løsninger som jeg vil anbefale Men, skal du administrere et Windowsmiljø som ikke er knøttlite, så mener jeg at man bør ha kunnskap om GPOer uansett, så kanskje det er like greit å hive seg ut i det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå