Gå til innhold

Civ IV problemer med meny

Anbefalte innlegg

Hei!

Når jeg spiller, og skal loade eller save underveis, og går inn på menyen for dette, så blinker bildet kontinuerlig. Jeg kan ikke se hva jeg skal klikke på i menyen? Er det bug i spillet eller noe med mitt oppsett? Jeg har forresten DVD versjonen av spillet (vet det finnes en 2 disk utgave også).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg hadde ikke noe spesielle problemer i starten av spillet, men nå når det er igjen ca. 30 runder har spillet begynt å bugge! Plutselig når motstandernes tropper forflytter seg så begynner grafikken å bugge - blir svarte trekanter som har utspring fra en bevegelse...

Har også opplevd det med menyen nå etter at dette dukket opp...

Lenke til kommentar

Høyst sannsynlig problemer med skjermkortdrivere. Prøv å avinstallere dem og installere de aller nyeste. Hvis ikke det hjelper, så kommer det visstnok snart en patch som bl a skal løse problemer med enkelte ATI-kort. Jeg har selv spilt i en uke uten problemer av noe slag.

Lenke til kommentar

Lastet ned de nyeste NVIDIA driverne i går, og installerte dem. Da forsvant problemet med menyen.

Men, jeg spilte litt i går, og prøvde meg med krig for første gang. Synes det er uvanlig vanskelig å vinne i dette spillet. Stort sett hver gang jeg angriper så taper jeg uten å skade motparten! Selv med en War Elephant kan jeg lett tape for en Archer selv om vi kriger på åpent landskap.... noen som har tilsvarende erfaring?

Av og til vinner jeg selvsagt også, men kampene i civIV kan ikke sammenlignes med civIII på dette området! Dessuten så ser du ikke hvor mye du skader motstanderen under selve krigen (ingen status indikasjon som viser hvor skadet motparten er). Det er skuffende synes jeg, da blir det slik en overraskelse hvem som går i bakken først....

En annen ting jeg reagerer på, er hvor mye fortere spillet går sammenlignet med civIII. Jeg har kanskje sittet i 3 timer totalt, og jeg er allerede langt ut i 1400 tallet..... I civIII kunne jeg sitte i flere dager før jeg var kommet til 1400 tallet.... og bygget mye større sivilisasjoner.... Er dette kanskje bare en innstilling?

Lenke til kommentar

Bueskytterne kan være ganske sterke defensive, spesielt hvis de får stilt seg opp på en høyde, klar til å møte elefanter og annen styggedom som du måtte sende mot dem.

Hvis du, etter å ha valgt den enheten du skal angripe med, holder nede ALT-tasten og fører musa over dem du skal angripe, vil du se styrkeforholdet nede til venstre. Veldig nyttig funksjon. :thumbup:

Civ4 går nok kjappere enn Civ3, ja. Det finnes likevel et valg i opsjons-menyen, hvor du kan stille spillet til 'epic'. Da økes antall runder totalt, mens tiden som brukes på bygging og forskning justeres tilsvarende.

Lenke til kommentar
Bueskytterne kan være ganske sterke defensive, spesielt hvis de får stilt seg opp på en høyde, klar til å møte elefanter og annen styggedom som du måtte sende mot dem.

Hvis du, etter å ha valgt den enheten du skal angripe med, holder nede ALT-tasten og fører musa over dem du skal angripe, vil du se styrkeforholdet nede til venstre. Veldig nyttig funksjon.  :thumbup:

Civ4 går nok kjappere enn Civ3, ja. Det finnes likevel et valg i opsjons-menyen, hvor du kan stille spillet til 'epic'. Da økes antall runder totalt, mens tiden som brukes på bygging og forskning justeres tilsvarende.

5137517[/snapback]

Nå har jeg forstått opplegget med bonuser og greier, og den alt funksjonen er fin for å vurdere styrkeforhold. Nå vinner jeg som bare f.... , kjører på med katapulter først, og deretter angriper jeg med Macemen som er oppgradert med 20% city attack bonus. Det går som bare det!

KULT SPILL!

Eneste som er litt kjipt er at alle movies i spillet hakker endel, lyden hakker også... andre som erfarer dette?

Lenke til kommentar

De startegiske vurderingene angående bruk av enheter er mye større i CIV 4 enn før. Man begynner å passe på de gode enhetene som har mange oppraderinger. Som du selv har erfart, er bruk av katapulter/artilleri meget viktig i kamp. Oppgraderinger på enhetene gir betydelig dypde til spillet. både hva man skal prioritere å bygge og hvilke civics man har.

Lenke til kommentar
Jeg lastet inn de nye driverne til ATI og det var faktisk etter det at problemene oppsto. Den eneste buggen som fortsatt er der er lagen i filmene fra de forskjellige wonder'ne jeg bygger. Da hakker både bilde og lyd. Og slik har det vært siden dag 1! :(

5133141[/snapback]

Tror ATI har hatt ett problem med de nye driverne ang civ4.

Prøv å installer de gamle igjen.

Lenke til kommentar

Jeg hadde laging i videoene før jeg lastet den nyeste driveren også. Og det er en stund (4-5mnd) siden jeg sist lastet inn ny driver.

Vet dere hvor jeg kan finne igjen de beskjedene som kommer opp i øverst til venstre på skjermen? Det er ikke alltid jeg får lest hva som står der og det hadde vært veldig greit å kunne finne dem igjen.

Savner også å kunne se at worker'ne mine blir slaktet av andre. Det kommer jo bare opp en beskjed og så ser jeg ikke hvor det hendte... :(

Lenke til kommentar
Jeg hadde laging i videoene før jeg lastet den nyeste driveren også. Og det er en stund (4-5mnd) siden jeg sist lastet inn ny driver.

Vet dere hvor jeg kan finne igjen de beskjedene som kommer opp i øverst til venstre på skjermen? Det er ikke alltid jeg får lest hva som står der og det hadde vært veldig greit å kunne finne dem igjen.

Savner også å kunne se at worker'ne mine blir slaktet av andre. Det kommer jo bare opp en beskjed og så ser jeg ikke hvor det hendte... :(

5166313[/snapback]

Jeg har et NVIDIA GeForce2 MX400 kort, og har både kjørt gamle drivere og de aller nyeste. Uansett fungerer det ikke!

Kanskje er kortet rett og slett ikke bra nok?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...