jeschiotz Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Har en d-link dgl 4300 samt et smc 108 mbt/s kort i mitt pc hvor jeg etter noen tid mister hastighet. Burde ha 4 mb/s og det har jeg når jeg logger meg på;men etter en stund(30 min-3 timer) synker hastigheten ned til under 500kb/s. Kobbler jeg meg inn nede i switchen er hastigheten nogenlunde stabil;så det ser ut til at det kun er trådløst dette skjer. Signalstyrken er veldig bra. Pc står kun 4-5 mtr unna i en annen etasje. Lyse leverer linje. Noen settings som kan være feil? Lenke til kommentar
skol Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Tja, kanskje du kan liste opp hvilke settings du bruker på d-link dgl 4300. Lenke til kommentar
jeschiotz Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Tja, kanskje du kan liste opp hvilke settings du bruker på d-link dgl 4300. 5132973[/snapback] Hvilke settings er av interesse da? Lenke til kommentar
skol Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Vel, om du kunne liste opp settings som står på siden som blir vist på vedlegget. Lenke til kommentar
jeschiotz Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 [beklager;har vært ute å reist... Skal vi se; Visibilty status: visible Autochannel select V Channel 6 Transmission Rate Best(automatic) 802.11 mode Mixed 802.11g and 802.11b Super g mode Super G with Dynamic turbo I mellom tiden har jeg koblet meg til trådløst med en laptop og et usb kort(54mbits) Dette gikk også utrolig tregt. (under 1mbits) Samtidig kjører jeg nå uten kryptering. Kobblet fra nede og prøvde å kobble til oppe. Og det gikk votter og vinter før "Nettverket ble klart" Og tptest stoppet helt opp(timed out) For meg ser det ut som D-linken ikke greier å levere varene. Oppe går det i jafs. Nede streamet det jevnt men en mye lavere hastighet. Har forresten trøbbel med PCI kortet mitt oxo. Drivermn forårsaker bluescreen . Finnner faktisk ikke noe nyere drivere til dette SMC kortet. Lenke til kommentar
skol Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Hei, du kan starte med å fjerne haken for valget: Autochannel select Lenke til kommentar
jeschiotz Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Hei, du kan starte med å fjerne haken for valget: Autochannel select 5138588[/snapback] Prøvde det. ingen hjelp. Har byttet til en Linksys 54 mps . Rask og fin! Takk for hjelpen! Og til alle andre med Lyse: Stay away fra denne d-linken! Lenke til kommentar
skol Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Oi, jeg ser at jeg ikke har lest det første innlegget ditt så altfor nøye, fordi løsningen er å finne i følgende innlegg: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=460428&st=0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå