tuxerator Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 http://www.digi.no/php/art.php?id=279740 Lenke til kommentar
olear Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Tja, jeg vet ikke helt. Hvilke patenter snakker vi om? Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Kanskje det idiotiske XML-patent kravet, men det er hvis "vi" er heldige. Det er ikke usannsynlig at det blir en haug "ufarlige", eller ihvertfall vurdert "ufarlige" patenter. Lenke til kommentar
laerda Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Uansett hvilke patenter dette er, så ser jo dette ut til å kunne styrke Open Source miljøet, i og med at utviklere ikke trenger være like redde for å bryte med patenter. Har jeg rett når jeg tror at dette vil få mest å si for amerikanske utviklere? Jeg vil gi props til IBM, Novell, Philips, Red Hat og Sony for at de bidrar. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Har jeg rett når jeg tror at dette vil få mest å si for amerikanske utviklere?5133028[/snapback] Du har rett.Foreløpig har ikke hverken EU eller Norge lover for programvarepatenter, og forhåpentligvis vil vi aldri få det heller. Det er en uting på lik linje med Malaria, pest, nampalbombing og terrorisme i min bok. Det som vi bør tenke på er at usa lenge har vært verdens klart domminerende på programvareproduksjon, svært mye, GNU/Linux også, utvikles i statene. Så patentproblemet blir med oss i lang tid fremover. Jeg vil gi props til IBM, Novell, Philips, Red Hat og Sony for at de bidrar.5133028[/snapback] props?Som det engelske filmslang ordet for effekter? Lenke til kommentar
laerda Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 props?Som det engelske filmslang ordet for effekter? 5133195[/snapback] Nei, beklager. Er vel kanskje et hiphop uttrykk. Er ganske det samme som å gi ros. Lenke til kommentar
Axel`` Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Det kan jo hende at det hele virker mot sin hensikt, og fører til en legalisering av programvarepatenter.. --Axel. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 (endret) Har jeg rett når jeg tror at dette vil få mest å si for amerikanske utviklere?5133028[/snapback] Du har rett.Foreløpig har ikke hverken EU eller Norge lover for programvarepatenter, og forhåpentligvis vil vi aldri få det heller. Det er en uting på lik linje med Malaria, pest, nampalbombing og terrorisme i min bok. Det som vi bør tenke på er at usa lenge har vært verdens klart domminerende på programvareproduksjon, svært mye, GNU/Linux også, utvikles i statene. Så patentproblemet blir med oss i lang tid fremover. Det var vel Bill som fikk det innført? Endret 11. november 2005 av hotstian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå