Gå til innhold

nødvendig å oppgradere PC'en?

Anbefalte innlegg

Hei! ;)

Jeg lurte på om det er nødvendig å oppgradere maskinen min ennå...?

Jeg spiller endel og merker at dataen sliter litt med å få spill som Half Life2 til å fungere helt smoooth...

Så hva er det jeg MÅ bytte ut? uten å måtte oppgradere hele systemet, eller er det sånn at jeg bør oppgradere hele systemet?

----------------------------------------------

Hardware Komponenter

Abit IC7-G

Intel Pentium4 2.80c

GeIL Golden Dragon 2x512MB PC3500

Sapphire Radeon 9800 Pro

Sound Blaster Audigy LS

1xSeagate Barracuda 200GB S-ATA

1xMaxtor 160GB

1xWestern Digital 40GB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm utfra det du har skrevet så tør jeg å tippe at du har agp standard på skjermkortet ditt. Du kan jo gå for et brukt x800xt pe eller x850xt pe. De kortene er blant de beste innen agp. De er bedre enn 6800ultra også. Men jeg tror faktisk at du må klokke cpu'en litt for å få fullutnytelse av skjermkortet. En jeg kjenner kjører x800xt pe på sin 2.6 ghz p4, og han fikk 3400 poeng i 3dmark05. Jeg kjøpte kortet hans og fikk over 6300 poeng i 3dmark05. Der kan du se hvor mye en cpu kan begrense ytelsen til et skjermkort. Rambrikkene trenger du ikke å bytte ut. Så kjøp deg et brukt kort, samt klokke cpu'en din. Så vil nok pc'en vare en stund til.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Hmmm utfra det du har skrevet så tør jeg å tippe at du har agp standard på skjermkortet ditt. Du kan jo gå for et brukt x800xt pe eller x850xt pe. De kortene er blant de beste innen agp. De er bedre enn 6800ultra også. Men jeg tror faktisk at du må klokke cpu'en litt for å få fullutnytelse av skjermkortet. En jeg kjenner kjører x800xt pe på sin 2.6 ghz p4, og han fikk 3400 poeng i 3dmark05. Jeg kjøpte kortet hans og fikk over 6300 poeng i 3dmark05. Der kan du se hvor mye en cpu kan begrense ytelsen til et skjermkort. Rambrikkene trenger du ikke å bytte ut. Så kjøp deg et brukt kort, samt klokke cpu'en din. Så vil nok pc'en vare en stund til.

5132590[/snapback]

Helt enig med deg.

CPUen begrenser som oftes utnytelsen av GPU, siden det er ikke mange billige og gode CPUer som kan holde tritt med f.eks 7800GT :)

Gå for det Samye anbefalte :)

Lenke til kommentar

Takker for infoen! ;) Var det svaret jeg håpa på... =)

Jeg prøver å finne x800xt pe og x850xt pe, men kan ikke si jeg finner de noe sted... =/ ute av produksjon?

Også hvor stor er forskjellen på de to kortene? er vel feil å spørre om det her, men... prøver! ;)

Endret av TaO85
Lenke til kommentar

Det spørs om du kjøper et mandagskort eller får et fredagskort, hehe. Som for eksempel yter mitt x800xt pe nesten like bra som et x850xt pe. Har lest enkelte tester, og har lagt merke til at jeg får høyere poeng sum på 3dmark05. Da er det med standark clock. Har overklokket kortet mitt og fikk da 6845 poeng, kjøpte nytt kabinett og nytt hovedkort, så jeg skal presse kortet over 7000 grensa.

x850xt pe er jo det kraftigste skjermkortet for agp, så vil du ha topp ytelse så bør du gå for x850xt pe. Har sett ved flere anledninger hvor folk solgte dette kortet til 2500-3000kr. Men et x800xt pe er ikke langt fra x850xt pe. Har du flaks som meg, vil du også få et fredagskort :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...