holde Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Vi har mottatt serverhovedkortet Intel se7520bd2 og dette minnet 4x Apacer 1.0GB PC-333 DDR PC2700 Original (non-ECC). Hovedkortet støtter ECC minne, men mitt spørsmål er om jeg MÅ ha ECC minne? Er det noen som har erfaring med dette hovedkortet eller med non-ECC minne på hovedkort med støtte for ECC? Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Nå har ikke jeg lest noe om hovedkortet, men hvis det står noe sted at det spesifikt krever ECC, ja så må du kjøpe ECC minne til det. Hvis ikke er ikke ECC nødvendig for å bruke hovedkortet. Ellers kan du jo google litt for å finne ut om ECC ville være gunstig for serveren din eller ei. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Hvis du skal kjøre Exchange på serveren, så er det en stor fordel med ECC minne. Lenke til kommentar
holde Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Denne serveren skal ikke stå i produksjon men brukes som lab-server med VMWare... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Da har ikke minne så mye å si, men det kunne vært greit å ha litt ECC minne for testing senere så vet du forskjellen med når du bruker ECC og ikke. Lab servere er gøy... he he. peis bare på... Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Det hovedkortet krever ECC/REG, så du har ikke rare valget når det kommer til minne. Lenke til kommentar
holde Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 Etter tre pip fra maskina ved oppstart fant vi fort ut at den ikke likte non-ecc, ja... Minne er sendt i retur og nå sitter vi bare og venter. Takk for innspill! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå