jacoweb Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Hei, i dag satt jeg meg ned for å klokke minnet. har lest litt rundt på forumet her, sett mange som har akkurat like brikker som meg klokker dem sykt langt. Da tenkte jeg selv at jeg skulle prøve. Startet om maskinen, stilte inn timings til 5-5-5-5-5. Kjørte opp minnet fra 667 mhz til 800mhz i små steg. Volt kjøres på 2.15 Men, når jeg da booter windows kommer problemene. Jeg får nemlig en ganske dårlig score etter jeg har klokket med programmene Everst Home edition, og SiSoft Sandra 2005. Normalt får jeg 7500 i mem score(lese) i everst. Men når jeg hadde klokka fikk jeg 7100. Samme gjelder sandra, der får jeg 6500 uklokka og 6000 klokka. Hva kommer det av? hva gjør ejg feil? En ting, jeg må sette C Rate til 2T ellers vil ikke minnet klokke, samme hvilken klokk jeg har. Hørt det at timings ikke er så stor rolle når det gjelder intel systemer, men er ett must på AMD. Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Timings spiller selvsagt en rolle på intel, men ikke i like stor grad som på amd... hvilke timings hadde du før du økte hastigheeten? Kørte du på 1T før? Er cpu hastighet den samme? Den har ekstremt mye å si for resultatet.. Lenke til kommentar
jacoweb Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 jada, jeg vet jo at det selvfølgelig spiller noen rolle. Var jeg som skrev litt feil. Orginal timings er 4-4-4-4-12 tror jeg det er. Vet ikke om det er riktig rekkefølge da. å ja, jeg kan kjøre 1T når jeg kjører orginal hastighet. CPU hastigheten er den samme på begge testene. Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Vel, uten å ha prøvd selv, så vil jeg tro at ytelsen rett og slett har gått ned... Du har ikke økt hastigheten tilstrekkelig til å veie opp for økt latency... Lenke til kommentar
jacoweb Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Vel, uten å ha prøvd selv, så vil jeg tro at ytelsen rett og slett har gått ned... Du har ikke økt hastigheten tilstrekkelig til å veie opp for økt latency... 5132716[/snapback] Hum, så du mener at det ikkke SKAL bli noe bedre da? så lenge jeg har høye timgingser? Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 hvis du har høy nok hastighet på minnet så vil det jo bli bedre... men forskjellen høres jo litt stor ut i alle tilfeller sysnes jeg... kan være noe du har oversett... vet ikke helt hvor stort utslag cmd rate har på båndbredden.. har heller aldri vert borti ddr2 så det er litt vanskelig å si.. noen andre kan sikkert gi deg et bedre svar Lenke til kommentar
jacoweb Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 hvis du har høy nok hastighet på minnet så vil det jo bli bedre... men forskjellen høres jo litt stor ut i alle tilfeller sysnes jeg... kan være noe du har oversett... vet ikke helt hvor stort utslag cmd rate har på båndbredden.. har heller aldri vert borti ddr2 så det er litt vanskelig å si.. noen andre kan sikkert gi deg et bedre svar 5132909[/snapback] Okei! Det er mulig jeg har oversett noe ja. Har ikke så utrolig peiling på akkurat det å overklokke minne. Prøver hvert fall alt jeg kan. Som du sier, det er helt sikkert andre her på forumet som kan hjelpe meg. Takk for hjelpen så langt allefall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå