Clerion Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Skal skrive en 10 siders oppgave om Micheal Moore og trenger tips om hva jeg bør ha med for å fylle ca 6-7 sider med tekst. Tar gjerne imot oppgaver gjort av folk på forumet. Skal ikke kopieres, bare inspireres. EDIT:Den skal forresten skrives på Engelsk Endret 10. november 2005 av johanol Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 søk på failure på google, bush kommer som nr 1 men hvem er nr 2...? Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 søk på failure på google, bush kommer som nr 1 men hvem er nr 2...? 5132406[/snapback] Hehe, viste om nr 1 men ikke 2. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Viktig å få med at han er en manipulerende skurk. Står jo litt her: http://en.wikipedia.org/wiki/Michael_moore Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Så lenge det er for en god sak så er det greit Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Du bør ta med at det er forskjellige syn på Moore i Europa og USA. I europa mener mange at han driver med seriøs politikk og prøver å forandre USA til et bedre(mer europeisk) samunn og at han er den ferde statsmakt som sier i fra når noe ergalt. I USA mener derimot mange at han bare komer med populistiske utsagn og tuller for å å oppmerksomhet Endret 10. november 2005 av Snillingen Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Snillingen, det er en sannhet med visse modifikasjoner. Det er fåtallet av mine venner som synes han driver med seriøs politikk. Jeg for min del ser på han som en farlig underholder. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Det gjelder selvsagt ikke alle i Europa LarsP, jeg generaliserer selvsagt en del og bytter derfor ut "alle" med "mange". Men det er vanvittig mange i Europa som like Moore. Han har jo til og med kommet inn i skoeverket filmene hans har blitt tilnærmet pensum i engelsk,SL og SK på VGS nivå noe som fører til han blir sett opp til av mange av elevene. Han rir også på "USA er roten til alt vondt"-bølgen i Europa og at Bush er bare en dum cowboy som ligner på en ape. Jeg har ennå til gode for å se en lærer si at Moore sine filmer er propagandailmer eller at Bush/USA blir satt i et feil lys i filmene. Som sagt så finnes det mange unntak, men jeg synes at johanol burde ta med de to synene på Moore Endret 10. november 2005 av Snillingen Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Hva er det egentlig Moore manipulerer? Eksemler? Ot: Sitter faktisk med Farenheti 9/11, rett med siden av meg Back to topic: Selv skulle jeg hatt noe negativt på Moore. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå