Gå til innhold

PS3 i 2007

Daisy Chain

Anbefalte innlegg

Dette blir et konsoll med for mange restriksjoner, med en alt for høy prislapp (som sony selv har "advart" om). Fortsetter "godnyhetene" å strømme inn tviler jeg sterkt på at det blir et PS3 kjøp på meg i det hele tatt.

5137047[/snapback]

Disse restriksjonene har jeg ingen tro på at blir noen problem, medmindre du har tenkt til å piratkopiere, det er jeg rimelig sikker på at jeg kommer til å kunne spille samme spillet og filmen på mangen PS3'er.

Uansett, dersom du er ute etter gladnyheter:

I det originale intervjuet hvor de har analysert denne 'lanserings-datoen' til, ved bakgrunn om 'holiday season' i USA, nevner også Howard Stringer følgende gladnyhet;

- PS3 will be bundled with a selection of preloaded films, TV programs and games and sell for between $300-$400.

Mange lurer på om dette er reporteren eller stringer har for-tenkt/snakket seg, og med preloaded mener ting som følger med på Blue-ray/memstick istedenfor harddrive, dette er også noe jeg har trodd, kan ikke skjønne hvordan vi skal få alt dette til den prisen.

I går oppdaget jeg en ny artikkel om Cell SDK som er utgitt, det inneholder over 1000 sider med dokumentasjon om optimalisering av programmering av Cell-chip'en, og veldig mye var linux-orientert.

Og i tillegg så leste jeg idag om at Sony, IBM, og Phillips har startet 'Open Invention Network' (http://psinext.e-mpire.com/index.php?categoryid=17&m_articles_articleid=257) som vil kjøpe opp patenter på software, og tillate at alle kan bruke den, slik at ingen kan ta patent på denne software etterpå å ta rettslige skritt etterpå for å få betalt av kunder som bruker software'n.

Dette må nesten betegnes som en Linux allianse i Microsoft sine øyne, da Microsoft kan tape enorme kunder (slik som alle de offentlige etatene i Norge f.eks) på dette, da dette er noe av argumentene Microsoft bruker for å fraråde slike kunder til å skifte til gratis OS, når de skal fornye lisensen sin på Windows XX.

Så nå begynner også jeg virkelig å lure på om PS3 kan komme til å inneholde Linux også, på en harddisk.

Hehe, det virker som det er krig i dataverden.. :)

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Betaler ikke 3000-4000 for en konsoll.

5137090[/snapback]

Hehe, som IGN skrev rett etter E3 2005; "Paystation" :!:

Det beste med PS3, må være det som Ken Kutaragi uttalte;

Hvis du har en film-fil i dårlig kvalitet, så klarer PS3 å rendre den i bedre oppløsning i real-time.

Skal vedde på at Sony's teknikere klasker seg selv i panna når Kutaragi forteller om alt PS3 skal klare, haha. Akkuratt som med PS2 - som kunne styre en SCUD rakett i real-time.

Best den nyheten dem spredde om at Saddam hadde bestillt 1000 PS2 units.

Nei, har ingen som helst tiltro til Sony.

Det jeg derimot ikke ser bort ifra, er at det "intervjuet" var litt skuespill fra Sony sin side - de sier at de ser frem imot et "holiday launch - one year from now" - Slik at Microsoft skal ta det litt rolig, og se frem imot et -godt- år for x360, og så *smack*, Playstation3 launch 1 januar ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...