Gå til innhold

Asus A8N Sli Premium - noen spm og småproblemer

Wintermuthe

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nettopp oppgradert maskina mi med AN8 Sli Premium hovedkort, AMD 64 x2 3800 prosessor. Jeg har fått systemet til å kjøre fint men har noen småroblemer som jeg ikke greier å finne info om på nettet (har gjort et forsøk).

1. HD led lyset virker ikke selv om kabelen er koplet i hht. manualen. Kabinettet mitt er et ATX Antec Sonata I og har aldri hatt problemer med dette før.

2. På hovedkortet er det to viftekontakter (CFan 1 og 2). Hva er hensikten med disse? Jeg antar at de har regulerbar V slik at viftehastigheten kan styres men hva styrer i så tilfelle viftehastigheten? Er det temp. sensorer på hovedkortet som gjør dette eller gir disse kontaktene meg en mulighet til manuelt å endre viftehastigheten i diverse program?

Takk for hjelp.

Mvh.

muthe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Prøv som HAG sier og bytt om polariteten på ledningene fra lysdiodene. Settes pluss og minus feil skjer det ikke noe galt, men det lyser ikke.

Hjelper ikke dette, forsøk og koble til lysdiode for power eller noe annet (lyd du VET virker) til HHD kontakten på hk for og se om det er signal fra hd kontakten som mangler, eller lysdioden det er feil på.

2. De kontaktene er for ekstra kabinettvifter ja. CHA_Fan 1 styres av Asus Q-fan, så om du enabler Q-fan i bios vil denne og cpu viften styres ettersom hvor varmt det er. CHA fan2 har ikke Q-fan styring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...