Wintermuthe Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Hei, Jeg har nettopp oppgradert maskina mi med AN8 Sli Premium hovedkort, AMD 64 x2 3800 prosessor. Jeg har fått systemet til å kjøre fint men har noen småroblemer som jeg ikke greier å finne info om på nettet (har gjort et forsøk). 1. HD led lyset virker ikke selv om kabelen er koplet i hht. manualen. Kabinettet mitt er et ATX Antec Sonata I og har aldri hatt problemer med dette før. 2. På hovedkortet er det to viftekontakter (CFan 1 og 2). Hva er hensikten med disse? Jeg antar at de har regulerbar V slik at viftehastigheten kan styres men hva styrer i så tilfelle viftehastigheten? Er det temp. sensorer på hovedkortet som gjør dette eller gir disse kontaktene meg en mulighet til manuelt å endre viftehastigheten i diverse program? Takk for hjelp. Mvh. muthe Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 1. Har samme problemet som deg men det plager meg ikke. 2. Hos meg tilpasser kabinettviftene seg etter hvor varmt det er i kabinettet. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Prøv og snu kontakten til HD led'en - led'er må få "strømmen" rette veien for og lyse , ved og snu kontakten har eg fått lys i led'er hos meg.. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 1. Prøv som HAG sier og bytt om polariteten på ledningene fra lysdiodene. Settes pluss og minus feil skjer det ikke noe galt, men det lyser ikke. Hjelper ikke dette, forsøk og koble til lysdiode for power eller noe annet (lyd du VET virker) til HHD kontakten på hk for og se om det er signal fra hd kontakten som mangler, eller lysdioden det er feil på. 2. De kontaktene er for ekstra kabinettvifter ja. CHA_Fan 1 styres av Asus Q-fan, så om du enabler Q-fan i bios vil denne og cpu viften styres ettersom hvor varmt det er. CHA fan2 har ikke Q-fan styring. Lenke til kommentar
Wintermuthe Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 OK - takk for svar! Da går jeg offline for å prøve å få ting til å fungere Skal innstallere en ny vifte i samme slengen. mvh. muthe Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 På de pinnene som skal festes på "System panel connector" skal som regel pinnene vende med skriften ned.. Lenke til kommentar
Wintermuthe Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Ja - da fungerte alt perfekt. Jeg snudde IDE ledkabelen og satte inn en ny Papst vifte 120mm og kopla denne til Chassis 1 kontakten så nå går den på lav hastighet og alt er fryd og gammen. Takk for hjelpen muthe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå