lilfire Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 driver å ser litt på gp men er noe som ikke stemmer helt.. alle mine "klienter" sitter bak en server så derfor tenkte jeg domene med gp, men uansett hva jeg gjorde så fikk ingen av klientene policyen bare servern.. så da tenkte jeg lokal gp på hver "klient" og det var ikke så vanskelig, men jeg fant fort ut at jeg ikke fikk det som jeg ville. Jeg vil ha forskjellig policy på administrator brukere og vanlige brukere, men det var ikke så lett... noen som kan hjelpe meg ut her? MVH Lilfire Lenke til kommentar
miXer Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Anbefaler deg å bruke en server windows versjon f.eks Windows 2003 server For å få forskjellige gp på adminfolk og brukerfolk, må du legge de i forskjellige mapper, og sette de spesifikke gp på de i active directory. For at gp endringene skal nå ut til alle brukere med en gang(gp endringer blir vanligvis delt ut en gang om dagen) så åpne "cmd" å skriv "gpupdate". Domene trengs ikke for å få til gp! Domene er bare en ekstra sikkerhet for at ikke uvedkommende skal kunne koble seg til nettverket sånn helt uten videre. Endret 10. november 2005 av miXer Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 ok på servern kjørere jeg win2k3 men gp fungerer bare på servern og ikke på klientene det som er merkelig Lenke til kommentar
miXer Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 har du redigert gp'en så MÅ du huske å ta gpupdate ellers funker det ikke. Kan du spesifisere litt mere om hva du har gjort, og gjerne noen bilder. Vanskelig å si akkurat nå hva det er. Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 kan jo prøve å forklare litt kan sikkert slenge opp et par bilder også... har en server med win2k3 med AD og domene som jeg har kalt mshome. har gått inn i AD og inn i GP og satt noen enkle policy. Har en klient (som er meldt inn) som logger seg på men får ingen policy. logger jeg av og på igjen med servern har servern fått policy men klienten får ingen Lenke til kommentar
miXer Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 På den mappa du har satt GP på, ligger klienten sin maskin der? Hvis ikke, må denne legges der! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå