Gå til innhold

Hva synes dere om det reviderte statsbudsjettet?

Anbefalte innlegg

Så nå går vi fra at en rik person selv har skaffet seg kunnskap om loven til at han har andre folk som gjør det for han? Å finne disse smuttehullene kan alle gjøre, noe du tydeligvis ikke skjønner. Det handler bare om å lese lovene og se de i den store sammenhengen. Dette kan alle gjøre, det må du forstå, så slutt å si at det er kun folk med penger som har denne muligheten! Det er bare latterlig!

Som du da ser er kommunen og rikfolk egentlig samme sak,da det er de som styrer. Med andre ord her er det bukken som passser havresekken 365 dager i året

Når ble det folkevalgte kommunestyret og en person som har jobbet til seg en stor forume den samme sak?

Og jeg sier igjen, det er kommunen som er problemet i situasjonen du beskriver, ikke "rikfolket".

5181234[/snapback]

Vel du vet å vri det til,men snakk nå med folk som har greie på dette så vil du se at det jeg sier stemmerr, folk med resursjer har uendelig mye større mulighet til å tilegne seg denne kunnskapen, enten gjennom sin jobb eller gjennom sine advokater. Vi vet jo at utdannede folk, ja selv dommere og advokater har problemer med å tolke lovene og så kommer du her og forenkler det med #det er bare å gå på bibloteket å lese" :!:

hadde det vært så enkelt som du sier hadde vi jo ikke trengt advokater lengre,da kunne jo alle sittet på bibloteket og lest og forsvart sin egen sak :!:

Ser du ikke hvor latterlig en slik forenkling blir :nei:

5183042[/snapback]

For guds skyld.. Her snakker du om å vri på det folk sier? Dine forsøk på å latterliggjøre andres folk arugmenter uten å komme med noen vettug tilbake begynner å provosere meg. Du "krever" fakta fra andre, men kommer med "vi vet alle" og "alle vet at" og "jeg har en kompis som sa at" og gud vet hva.

Ser ikke helt hva du er i mot her. Kan det være at du er redd for at de du prøver å holde nede (de fattige, ikke ressurssterke) kanskje klarer å gjøre noe du trodde/ville de ikke skulle? Jeg har ikke prøvd å forenkle noe, og renger med at "alle vet" at det å lese igjenom norges lover ikke er gjort på verken en dag eller en time. Det jeg prøver å banke inn i det trange hodet ditt er at ALLE HAR MULIGHETEN TIL DET(!!). Ja tenk det er faktisk bare å gå til nermeste bibliotek og lese i bøkene.

Og kan du venligst bestemme deg om hva "de rike" faktisk kan eller ikke? Nå har du gått fra at de kan alt, til at de har folk som gjør det for seg (ja alle gjør det(!)) og nå til at de har muligheten til å skaffe folk til å gjøre det.

Igjen er det du som vrir på alt, uansett hva jeg sier om de du kaller fattige og ubrukelige, så skal du dra de ned i gjørma igjen. Like greit at vi betaler de for å være der, så kan noen andre klage på at andre ikke er nede i denne gjørma og faktisk gjør det bra, så kan ihvertfall ingen si at de har muligheten til å gjøre det bra, og da kan du rake masse ned på de.

Jeg sier at alle har muligheten til å både tilegne seg disse kunnskapene om loven, men du sier det er bare folk med penger som kan ansette andre til å gjøre dette. Hvorfor sier du dette? Fordi "alle vet" at slik er det? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er ting vi alle sammen trenger og når så noen unnlater å betale inn sin rettmessige anndel så snylter man på de andre som har betalt

Stråmann. Les hva folk skriver før du svarer.

Men de egoistene som snylter på andre er ikke ærlige, ingen som unnlater å betale sin del av kaka er det,det er tyveri fra fellesskapet .

5179180[/snapback]

Her kaller du altså sosialklienter for snyltere ;)

Lenke til kommentar

I dagens Aftenposten, økonomidelen side 22 leser jeg følgende;

Er du derimot villig til å ta en risiko, kan aksjeinvesteringer være gunstig. Men vær klar over at de nye aksjereglene gjør det mindre gunstig for småinvestorer. I tillegg til at gevinsten beskattes fullt ut, må du betale nesten 50% skatt på utbytte utover en viss størrelse, sier Boye.

Dette stemmer ikke med det jeg tidligere har hørt. Var det ikke 28% (28 % for mye) på utbytte som skulle gjennomføres, eller er det jeg som blander?

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...