hemo Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Eg har lyst å erstatta bråkebøtta (Shutle XPC, ca 2 år gamal), og har kikka på Aopen Barebone Mini Cube MZ915-M. Under tilbehør står ein Intel Mobile M 740 som eg ikkje kjenner til. Burde ikkje dette vert ein Centrino for å laga minst mogeleg varme? Finnes det små PCar med Centrino? Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Eg har lyst å erstatta bråkebøtta (Shutle XPC, ca 2 år gamal), og har kikka på Aopen Barebone Mini Cube MZ915-M. Under tilbehør står ein Intel Mobile M 740 som eg ikkje kjenner til. Burde ikkje dette vert ein Centrino for å laga minst mogeleg varme? Finnes det små PCar med Centrino? 5132044[/snapback] Centrino er vel betegnelsen på Pentium M prosessor sammen med brikkesett og Wlan av rette typen. Men en Pentium M prosessor er det du er ute etter ja. Lenke til kommentar
hemo Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Grmph.. Eg får ikkje til å bygga nokon god mini-PC, eg :-( Min to år gamle Shuttle XPC har: Intel P4 2,8 GHz med HT 2 x 512 dual minne 250 GB SATA PX708A - DVD-RW Radeon 9600 Pro (spiller minimalt) GB LAN 6 x USB 2.0 2 x Firewire etc. etc Det er primært vifter som lager støy, og eg har lyst å kjøpa meg ny. Er det nokon som kan hjelpa å velga? Maskina over blei kjøpt i desember for snart to år tilbake... det må då vera mogeleg å få noko raskare og betre, no når vi snart ser 2006 på kalendaren?? Lenke til kommentar
hemo Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Bump: Altså - det finnes ikkje mykje raskare PCar på marknaden, sjølv to år etter? Lenke til kommentar
mg_martin Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 skjønner ikke hvorfor du skal investere i ny pc bare fordi den gamle bråker.. den du allerede har følger da forholdsvis bra med i tiden. hvis det eneste som plager deg er støy kan du jo heller handle bedre kjøle system. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) GÅ HIT OG SETT SAMMEN HVA DU TRENGER er en ganske spennende pc dette. så lenge spilling ikke er prioritert. eller kjøp MEGET STILLE VIFTER HER og spar noen tusen.... hvis du ikke er ute etter en unskyldning til og kjøpe noe nytt Endret 15. november 2005 av leifeinar Lenke til kommentar
hemo Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Eg har så klart lyst på noko raskare og betre. Noko med meir krefter... Ettersom det ser ut til at dagens mini-PCar ikkje er kraftigare enn min to år gamle slitar, vil eg vurdera å bygga noko litt større. RAID, Dual-CPU, etc... Men det blir nok alt anna enn stillegåande og mobilt Takk for hjelp! Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Hvis du ser deg blind på klokkefrekvens så kan jeg fortelle deg at en Pentium-M yter ekstremt bra i forhold til klokkefrekvens. Jeg har ingen sammenligninger for hånden, men den Pentium-M 740 CPU'en du har sett på vil nok yte vel så bra som din P4 2.8 HT. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 kom jo en ny shuttle med extern psu som kjører pentium M. ble litt imonert over den. støtter ikke extra volt på cpu men de dro den over 2,3 ghz uten problem. og da har du ster pc, Lenke til kommentar
hemo Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Det trur eg på... På laptopen står det Centrino, M735 (1.7 GHz, 400 MHz FSB, 2 MB L2 cach) og 855GME chipset. Det er også ein passe rask maskin, som ikkje bråker. Dagens program krev meir og meir av maskina. Virtuelle PCar, titusenvis av .mp3'ar i iTunes, store bildedatabasar, videoredigering og mykje anna. Heime-PCen arbeider treigt, så løysinga kan bli å fordela oppgåvene på fleire maskiner. Kanskje eg kjøper Mac Mini til bilder, podkast og musikkavspeling? ..då avlaster eg såfall litt... Nei, eg er i grunn sugen på noko meir kraftig... Det er jo snart jul Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Da smeller du inn en Pentium M 770 (2.13 GHz), den sparker ganske hardt Ellers tror jeg nok du er på rett spor med det Aopen kabinettet du nevner i første post, der kan du jo hive inn vanlige 3.5" harddisker for maks lagringskapasitet. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 her er den shuttlen men det er ikke de som klokka den. skjønnte det slik at ved litt vifte byttting blir den tilnerma lydløs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå