Gå til innhold

Extra Hardware for capturing Video?

Anbefalte innlegg

Hei

Skal kjoepe mitt foerste videokamera.

1 - Lurer i den forbindelse paa omm jeg trenger additional hardware som feks et ekstra kort for aa kunne overfoere filmn fra kameratet til PC? I tilfelle hvilket anbefaler dere?

2 - Trenger jeg noe spesiell sofware for dette? Hva anbefales?

3 - Jeg boer vel ogsaa kjoepe et program for editing av klippene. Hva anbefaler dere av - Sont Vega, Pinnacle, Ulead, Poerdirector etc? Samme program kan vel brukes for overfoering video-pc? Erstatter da 2 - over.

Thanks

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Du trenger et dv videokrt. Dette kortet har firewire (IEEE1394) innganger.

Det finnes pakkeløsninger som inneholder både kort og programvare. F.eks. Studio9 fra Pinnacle. Studio 9 har kommet i ny versjon som heter studio 10.

Prisen på slike påkker med programvare og kort ligger på ca 1000 kr.

Lenke til kommentar

Det stemmer, du trenger kun FireWire. Og hvis du har beskjedne krav til redigering, greier du deg også med Windows MovieMaker 2 som følger med Windows XP. Det avhenger av ønsket prisklasse hva man kan anbefale av redigeringsprogrammer, men Adobe Premiere Elements er antagelig et av de mest prisgunstige og samtidig avanserte alternativene. Det forutsetter imidlertid at PC-en din har en CPU med SSE2-støtte. Ellers sies Uleads produkter å være mer stabile enn de tilsvarende fra Pinnacle, som er gjengangere i alle fora på grunn av sine mange bugs. PureMotion EditStudio 5 Pro er heller ikke dumt, men mangler integrert DVD-redigering.

Endret av Beatnik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...