hemo Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Eg kontrollerer ein server med Tilkobling til Eksternt Skrivebord. Serveren køyrer Windows 2003 Server, og har verken skjerm eller tastatur (berre straum og TP). Kan eg endra passord til admin-kontoen, når eg er innlogga med eksternt skrivebord? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Ja, det skal ikke være noe problem... Lenke til kommentar
hemo Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 ..eg får ikkje trykt ctrl+alt+del... ..tilbakestill passord var vist heller ikkje ei løysing, pga at då kunne eg mista ulike ting... Finnes det ei oppskrift? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Fungerte fint her... Høyreklikket på kontoen og valgte reset password. Endret 10. november 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
hemo Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 No er vel (så vidt eg veit) ingen filer eller epostmeldingar kryptert for Administrator på den her serveren. Kanskje det er systemfiler som blir kryptert? Når eg tar "Set password...", kjem denne: Lenke til kommentar
mar Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Dersom du logger inn som den bruker du vill endre passordet til, også endrer passord skal du ikke få det problemet der. (i teorien) Edit: Ser nå at du prøver "reset" og ikke bare å endre passordet. Med eksternt skrivebord må du bruke ctrl-alt-end for å få ctrl-alt-del på den eksterne maskinen. Skal se om jeg finner igjen listen over slike kommandoer. Edit2: Nå ble det riktig. Her er en komplett liste over slike tastekombinasjoner i forbindelse med remote desktop. Endret 10. november 2005 av mar Lenke til kommentar
hemo Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Det var eit kjempepressist svar! ..men eg løyste utfordringa ved å leggja maskina inn i LogMeIn-kontoen min, for der har eg "Send Ctrl+alt+del"-knapp. Men neste gong treng eg ikkje å styra med LogMeIn, for neste gong kan eg berre søka opp den her tråden, og vips har eg svaret: Ctrl+Alt+End Tusen!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå