nordin Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Halla. Vet ikke helt om dette er riktig forum, men jeg prøver her. Har bestilt en ny PC i deler fra Komplett og SHG som jeg sannsynligvis får i morgen. Jeg skal på LAN på fredag og må ha alt klart innen da. Jeg har aldri bygget en PC selv, men jeg så på da en kompis satte i sammen den jeg sitter på nå, og jeg har montert diverse komponenter i kabinettet siden den gang. Jeg ønsker ikke å ta noen sjanser og ønsker derfor å rådføre meg med dere "eksperter" her inne før jeg rører noe som helst av det jeg har bestilt. Hvordan bygger man en PC? Regner med at man begynner med hovedkortet og skrur det fast. Hva er neste steg? Er det det samme om jeg tar rammen, skjemkortet eller harddisken først? Tror det skal gå bra å få skudd fast disse delene. Det jeg er skeptisk til er prosessoren og CPU-viften. Jeg har hørt at hele CPU'en kan brennes opp hvis du monterer den feil. Stemmer dette? Hva er det man må passe på her? Er det vanskelig? Det siste jeg vil er at LAN'et skal gå i vasken pga en feil jeg gjør selv. Mulig dette er et teit spørsmål, men er det noe jeg bør huske på når jeg bygger PCen selv? Er det noe som er risikabelt/vanskelig å gjøre? Og et spørsmål til... Når jeg har satt i sammen alt (om jeg klarer det), trenger jeg da å gjøre noe før jeg putter i XP-cden og installerer OS? Tenker på bios og slikt. Det har jeg minimal peiling om. Håper på tips! På forhånd takk. Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Det ligger guide inne på hw "hvordan bygge pc" så det er bare å se seg rundt bygge pc Lenke til kommentar
nordin Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 Genialt! Takk skal du ha. Vil be admin om å ikke stenge denne tråden i tilfelle jeg støter på noen problemer som jeg eventuelt må spørre om hjelp for å få løst. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Viss du tar manualen til hovedkorte.. så står det jævlig mye der.. og plusser du på med den delen du monterers manual.. så skal nok det gå bra.... Ting passer liksom bare et sted.. hovedsaklig.. viss du får en RAM inn i CPU Sokkelen skal du få en tussing av meg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå