Kasp Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) Hei. I disse dager har mitt 6800GT 256mb AGP kort tatt turen til de evige skjermkortmarker. Tenkte da at å få et nytt på garantien ikke skulle være noe problem. Tok derimot ganske så feil. Det viser seg at fabrikkene så vidt produserer 6800GT og Ultra lenger og derfor sitter jeg med et problem. Er ikke særlig villig til å oppgradere til PCI-E og vil egentlig bare ha et 6800GT AGP kort tilbake. Spørsmålet mitt da er om noen har noe som helst peiling på hvor jeg kan finne et slikt kort nå om dagen? Sjekket prisguiden og fikk noen treff på 6800GT AGP, men da jeg gikk inn og så på spesifikasjonen, var alle kortene PCI-E. Takker for hjelp Edit: Har også sett på muligheten for et X800 kort, men hverken Pro eller XT versjonen er å se i butikkhyllene eller på nett. Endret 9. november 2005 av Kasp Lenke til kommentar
SunMaster Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Prøv https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=31632. Det er en 6800gt men med 700mhz ddr1 ram. Mitt førstevalg pga lavere varmeutvikling, men det driter vel du i Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Prøv https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=31632. Det er en 6800gt men med 700mhz ddr1 ram. Mitt førstevalg pga lavere varmeutvikling, men det driter vel du i 5131486[/snapback] Driter ikke i varmeutvikling.. Hvis du ser nærmere på det du linket til, så er det bare PCI-E kort og ikke AGP. Takk for svar Lenke til kommentar
Peat Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Spørsmålet mitt da er om noen har noe som helst peiling på hvor jeg kan finne et slikt kort nå om dagen? 5131136[/snapback] Har lurt litt på det samme...ser nesten ikke ut til å eksistere mer Men jeg kom over ett fra PointOfView hos multicom (3.399,-) - så førstemann til mølla! (Den står faktisk i prisguiden, men man må se nøye etter "AGP" i beskrivelsen..) -P Edit: Kom faktisk over enda et kort fra Asus (3.699,-) Endret 10. november 2005 av Peat Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Nice, takk for de linkene Eneste var at de var en smule dyre da, lurer på om det lønner seg å oppgradere til PCI-E og kjøpe skjermkort (6800GT) til 2600 og HK til 800. Blir jo omtrent samme pris Lenke til kommentar
Peat Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Ja, de var urimelig dyre...men hvis du kun trenger et hovedkort for å oppgradere systemet, så kjør på. Jeg måtte dessverre ha kjøpt en ny prosessor og minne i tillegg.. -P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå