kcobain Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) Hei. Idag da jeg skulle sette opp sensoren til vifte styringa klarte jeg å få rivd ut prossesoren uten om å åpne sperra(Satt fast i vifta). Etter det ville ikke pc skru seg på. Den avgir varme, men skjermen er svart og harddisk lampe sensoren i front blinker ikke. Noen av prossesor pinnene blei bøyd og noen muligens knekt. Hva kan jeg gjøre evt. hvordan sjekke hva som er galt? Er det prossesoren? Endret 10. november 2005 av kcobain Lenke til kommentar
Pels Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Bøy pinnene tilbake. Et lite tips er at hvis du ikke vet hva en CPUer og man skal fikse til en sensor burde du sjekket nettet om mer informasjon. Dette er en CPU. Lenke til kommentar
kcobain Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Skjønte ikke helt hva du mente. Noen som veit hva som kan være feil? Er det CPUen? Hvordan kan jeg finne ut hva som er feil. Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Piper dataen din når du skrur den på? Det er en feilmelding bare så du vet det. bla opp i hovedkort manualen og oversett pipene hvis du har noen, nyere hoverkort kan ha tallkombinasjoner på hovedkortet som fungerer av samme prinsipp, skjønner? Prøvd å ta ut komponenter som ikke trengs i oppstarten? Tviler på at dette fungerer men det er verdt et forsøk, Prøve processoren i en annen data? Prøve med annet gammelt eller nytt skjermkort, pci eller agp har ingen betydning. Spør du meg høres det ut som om cpu'en har blitt litt skadet. Hvis jeg ikke husker feil så kom det ingen pip fra mitt hovedkort nå processoren ble ødelagt hos meg en gang. Lenke til kommentar
vidarv Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 høres ut som du har knust kjernen... hvordan fikk du ut cpu uten å åpne sperre, den sitter jo dønn fast... Lenke til kommentar
kcobain Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 Hehe, den satt fast i vifta. Takk for svar. Har kjøpt nytt HK og CPU. Men åssen installere Boxed CPU? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 følg instruksjonene som følger med i eska nøye Lenke til kommentar
kcobain Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 Ok. Takk skal dere ha. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 og husk, når du skal klemme nedpå de "tappene" så må du bruke litt mer kraft enn du tror er forsvarlig ^_^ (forutsatt at du er sikker på at du gjør det riktig... sjekk NØYE ) Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Har du CPU'n fortsatt? Ble noen av pinnene knekt, eller bare bøyd? Kan hende det er mulig å fikse, så kan du selge den... Lenke til kommentar
kcobain Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 Et par av pinnene er helt borte(ikke dem i hjørne) noen er knekt(Kortere en vanlig) og mange er bøyd men bøyd tilbake. Det står en del rester inne i HK'et. Det er vel kanskje ikke no håp. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 da er det no hope hvaslags cpu er det? Lenke til kommentar
kcobain Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 Det var AMD Athlon 64 3200+ 2.2GHz Socket 754, 512KB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå