sylten Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) heisann folkens Jeg har 1 asus p5p800 hovedkort som ikke vil boote den slår seg helt av og kommer opp med denne feilmeldingen(etter at jeg har dratt ut strømkabelen og satt den inn igjen) OVERKLOCKING FAILD? har ikke så veldigt peil på bios men har prøvd å lastet default settings men jeg får samma problemet......min bios versjon er 1001 noe jeg ikke tror er den nyeste ... jeg har en p4 3ghz prossor og 1024rqm i maskinen så jeg håper at noen lurer sjeler her på forumet har en ide om hva problemet kan være På forhånd takk Sylten Endret 10. november 2005 av sylten Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Kan nesten gjette på at det er for lite strøm... Har det funka før eller? Prøv og last ned den nyeste BIOS ver... Lenke til kommentar
sylten Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Kan nesten gjette på at det er for lite strøm... Har det funka før eller? Prøv og last ned den nyeste BIOS ver... 5132331[/snapback] takker for svaret kan si såpass at første gangen problemet oppsto var mitt i 1 spill da slo maskinen seg av.... men jeg har 550watts strømforsyning så det er litt betenkt at det er det som er problemet... sylten Lenke til kommentar
PerB Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 (endret) 550W burde holde., hvis det ikke er feil i PSU. Det at du først kan starte maskinen på nytt etter å ha tatt ut sterkstrømkabelen og satt den inn igjen peker mot PSU som årsak. Er dette en nybygget maskin? Har du forsøkt å overklokke? Er maskinen lenge nok oppe til at du får sjekket voltstyrken og temperaturer? EDIT: søk med "overclocking failed" i google. Kanskje svareene der kan hjelpe deg. Endret 10. november 2005 av PerB Lenke til kommentar
sylten Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 550W burde holde., hvis det ikke er feil i PSU. Det at du først kan starte maskinen på nytt etter å ha tatt ut sterkstrømkabelen og satt den inn igjen peker mot PSU som årsak. Er dette en nybygget maskin? Har du forsøkt å overklokke? Er maskinen lenge nok oppe til at du får sjekket voltstyrken og temperaturer? EDIT: søk med "overclocking failed" i google. Kanskje svareene der kan hjelpe deg. 5132439[/snapback] maskinene er litt over 1 år gamel har hatt dette problemet i ca 1 mnd etter at jeg har dratt ut kontakten, satt den inn igjen så kommer det opp at jeg må enten trykke del for å komme inn i bios eller f2 for å loade default settings har ikke prøvd å overklokke selv men "tror" det ligger en overklokkingsfunksjon i bios/cpu?? etter dette så går maskinen som normalet men straks jeg vil restarte så kommer den ikke opp igjen og jeg må igjennom samme prosedyre igjen sylten Lenke til kommentar
PerB Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Har du forsøkt å søke på Google? Noen av disse treffene må vel hjelpe deg? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 550W... Qtech? Vil bare nevne at jeg har slitt med det samme på min 3,0 P4 med Asus P5GD1, fikk denne overclock failed mld selv om det var klokket standard. Hos meg var det nokså tilfeldig når den kom da (ikke hver eneste oppstart) Hos meg viste det seg å være bios versjonen jeg brukte som ikke trivdes sammen med den HW jeg har, så jeg flashet inn en litt eldre bios, og nå kjører den på 2,75Ghz og får aldri dette feilvarselet. I ditt tilfelle vil jeg anbefale deg å flashe til en nyere bios. Av de Asus jeg har hatt har ikke bios 1001 vært av det mest stabile... Har du alle innstilliger i bios på auto eller? Lenke til kommentar
sylten Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 550W... Qtech?Vil bare nevne at jeg har slitt med det samme på min 3,0 P4 med Asus P5GD1, fikk denne overclock failed mld selv om det var klokket standard. Hos meg var det nokså tilfeldig når den kom da (ikke hver eneste oppstart) Hos meg viste det seg å være bios versjonen jeg brukte som ikke trivdes sammen med den HW jeg har, så jeg flashet inn en litt eldre bios, og nå kjører den på 2,75Ghz og får aldri dette feilvarselet. I ditt tilfelle vil jeg anbefale deg å flashe til en nyere bios. Av de Asus jeg har hatt har ikke bios 1001 vært av det mest stabile... Har du alle innstilliger i bios på auto eller? 5132682[/snapback] det stemmer at det er en 550w Qtech strømmforsyning jeg har.. har kjøpt en overgang fra 20 til 24pins slik at den passer kontakten i hovedkortet. Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Vær klar over at Qtech er skikkelig dårlig. De jukser noe sinnsykt med tallene, slik at en 550W Qtech kan levere omtrent like mye strøm som en kvalitets-PSU på 350W. Lenke til kommentar
sylten Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 550W... Qtech?Vil bare nevne at jeg har slitt med det samme på min 3,0 P4 med Asus P5GD1, fikk denne overclock failed mld selv om det var klokket standard. Hos meg var det nokså tilfeldig når den kom da (ikke hver eneste oppstart) Hos meg viste det seg å være bios versjonen jeg brukte som ikke trivdes sammen med den HW jeg har, så jeg flashet inn en litt eldre bios, og nå kjører den på 2,75Ghz og får aldri dette feilvarselet. I ditt tilfelle vil jeg anbefale deg å flashe til en nyere bios. Av de Asus jeg har hatt har ikke bios 1001 vært av det mest stabile... Har du alle innstilliger i bios på auto eller? 5132682[/snapback] "tror" at bios står på auto Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 sylten Postet i går, 16:37 det stemmer at det er en 550w Qtech strømmforsyning jeg har.. har kjøpt en overgang fra 20 til 24pins slik at den passer kontakten i hovedkortet. "tror" at bios står på auto Ja, først bare nevne at jeg skrev litt feil lenger opp, mente at jeg nå kjører 3,75Ghz (underklokker altså ikke som det så ut som i forige innnlegg), mens akkurat samme systemet med en annen bios "failet overklokking" ved 3,0Ghz tidligere. Men dette var bare ment som et eksempel på at bios kan skape slike problemer. Men uansett, strømforsyning kan som det har blitt nevnt før her lett føre til slike problemer, og Q-tech er desverre noe belastet med dårlig rykte. Er i og for seg ikke det at den yter fryktelig mye midre enn det står på den som er værst, men at den generelle komponentkvaliteten er så dårlig at man lett får feil. Hvis dette problemet kom plutselig etter lang tids uproblematisk drift, og uten at du har gjort noen endringer på noen som helst måte, er nok psu et godt tips. Ellers bør du vel forsøke å sette bios innstillinger manuelt, og klokke ned minne/cpu osv etter elimineringsmetoden. Har du mulighet til å prøve med en annen strømforsyning er det kanskje det letteste hvis du ikke skjønner så mye av din bios. Lenke til kommentar
sylten Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 (endret) kan jo legge til at jeg har byttet kabinett og etter det kan jeg ikke har cd-rom og cd-brenner med tilsvarende ide kabel stående i på samme tid da vil ikke maskinen starte i det heletatt men tar jeg ut strøm og ide kabek i en av enhetene så starter den men den har samme problemet at den vil ikke komme opp etter at jeg har bootet , starter men den kutter strømmen nesten med en gang..... har ikke byttet på noen av kablene når jeg byttet kabinet de merket jeg slik at de skulle inn i de samme enhetene i det nye kabinettet Endret 11. november 2005 av sylten Lenke til kommentar
PerB Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Har du forsøkt å google enda. Det er andre som har tilsvarende feilemelding. Erfaringene fra disse sidene kan hjelpe deg. Med hensyn til CD og DVD enhet. Er de på samme IDE-kabel? Står jumpere riktig? Og ikke minst, hvilken PSU har du i det nye kabinettet. Lenke til kommentar
sylten Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 Har du forsøkt å google enda. Det er andre som har tilsvarende feilemelding. Erfaringene fra disse sidene kan hjelpe deg. Med hensyn til CD og DVD enhet. Er de på samme IDE-kabel? Står jumpere riktig? Og ikke minst, hvilken PSU har du i det nye kabinettet. 5137553[/snapback] jepp har tatt å google har lagt inn spørsmål på techsupportforum har samme psu har ikke forandret på jumperne på ide enhetene de er på de samme ide-kabelen .... gutta i techforum mener at det er psu som er røket og at jeg bør teste med en ny psu?? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Q-tech er beryktet for å oppgi peak-ydelse mens øvrige oppgir jevn ydelse. Peak-ydelse kan bare leveres i kort tid (millisekund?). Det er også forskjell på hvor mye en PSU kan levere pr ledning. Ser du har benyttet overgang fra 20 til 24 mot hovedkortet. Dette kan bli for mye for Q-tech. Så istedet for å bytte kabinett burde du prøvd en annen PSU. Lenke til kommentar
sylten Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 heisann igjen overgangen ble montert i etter at maskinene "mistet" strømmen første gang....grunnen til at jeg ikke hadde satt i en overgang var at jeg hadde lest at dette kortet hadde en tilbakestilling slik at det taklet å ha i en 20pin i en 24pins kontakt....etter at jeg monterte overgangen virket maskinen fint en liten stund men nå er den helt på "trynet" Lenke til kommentar
sylten Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 tenkte å prøve med en nye srtømforsyning en 350w som jeg har i en annen pc..har ett skjermkort som trenger min350w psu men det skal vel gå greit for det er velen fordel å teste den andre psuen med de tingene som står i fra før med andre ord akkurat sånn som pcen er å ikke ta ut komponenter ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 En Q-TEc "550-watt".. i tillegg med 20-pins kontakt er ikke et godt valg til den hw som trådstarter har. Se å få handlet inn en "high-end" PSU ATX2.n med 24-pins kontakt. Det er *feil ting* å spare på PSU til ett strømkrevende system som dette.. Lenke til kommentar
sylten Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 heisann folkens har nå testet systemet med en 300w psu og systemet startet opp bootet ca 10 ganger uten å få opp en eneste feilmelding..hadde alle komponentene som er instalert på maskinen uten at det merktes at maskinen hadde en 300w psu... så jeg må nok skaffe meg en ny en ja vil takke alle for de gode råd og ideeer som har kommet her i denne tråden sylten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå