Gå til innhold

harddisk eller DV kasetter?

Anbefalte innlegg

Det kommer stadig kameraer med større harddisk, så man må vel vurdere det kontra DV når man skal gjøre innkjøp av videokamera?

Hva synest du? Erfaring fra begge deler?

Er vel kansje lettere/raskere å overføre video fra harddisk og til pc, for redigering. Men er vel andre fordeler med DV i forhold? Hvordan er det med bildekvaliteten på hardiskbaserte videokamera kontra DV. Batteriforbruket regner jeg med er større på de hardiskbaserte (når det begynner å bli snakk om 30G)? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke prøvd diskbaserte(hverken harddisk eller flashbaserte), men foreløpig er det som selges "dårligere" enn dv etter min mening.

Flashbaserte gir dårligere kvalitet på videoen(dv bruker 13gb i timen, flash 4gb skal holde en time mao komprimert en del mer). Umulig å bruke over lenger tid uten å være i nærheten av pcn sin, eller ha flere kort som koster mye.

Les denne testen: http://www.akam.no/test/videokamera/jvc_ev..._gz-mc500/18990

Dv kameraer som Panasonic Gs400 https://prisguiden.no/produkt/19814 er ett mye bedre kjøp.

Som det står i akam testen, du skal være lovlig lei dv tape før du bør overveie å kjøpe diskbaserte kameraer. Personlig bytter jeg ikke ut dvtapen før det kommer billigere lagring med bedre kvalitet.

Lenke til kommentar

I tllegg mener jeg aa ha lest en plass at compabilitien ikke er paa hoeyde enda sammenlignet med DV tape. I tillegg er jeg helt enig med chma i inlegget over

Mao - avent innkjoep av HD basert videospiller enda et par aar tror jeg. Teknologien maa vel modnes mer - som vanlig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...