Gå til innhold

Jeg trenger så sinnsykt hjelp.


magma_81

Anbefalte innlegg

Jeg har en AOpen HQ-45 kasse og vil prøve å få ned den enormt høye tempen som kommer når jeg setter begge sidedørene på. Hvordan gjør jeg dette? Er det bare å sette inn en vifte inne i kabinettet som flytter luften rundt inne i der? Eller må jeg ordne det slik at en vifte blåser luften ut av kabinettet??

 

Tips tas med stor takk!!

 

Magnus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan montere en 80X80mm vifte med akseptabel støynivå i fronten. Jeg vet ikke om det er laget plass til vifter til å trekke luften ut, men det er utrolig hva en stikksag klarer lage.

Hvis du ikke har god sirkulasjon, vil du få en veldig høy temp.

Cpu tempen min stiger 10 grader nå jeg skrur av min 12X12 cm vifte som jeg har i fronten.

http://www.microplex.no har vifter for enhver smak

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-09-21 09:27, Silence skrev:

Hva du enn gjør, sørg for at mengden med luft som går ut er større en mengden med luft som kommer inn.

Dersom du har to identiske vifter, en som blåser inn og en som blåser ut bør du være trygg - for PSU vifta tar jo også ut litt luft.



 

Hvorfor det? For å utnytte viftene maksimalt må luft ut=luft inn. Selv kjører jeg at luft inn er litt større enn luft ut, for å slippe støv i kabinettet (inn-viftene har filter, og når det er overtrykk i kabinettet, slipper ikke støvete luft inn andre steder.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-09-21 10:40, Flex skrev:


Hvorfor det? For å utnytte viftene maksimalt må luft ut=luft inn. Selv kjører jeg at luft inn er litt større enn luft ut, for å slippe støv i kabinettet (inn-viftene har filter, og når det er overtrykk i kabinettet, slipper ikke støvete luft inn andre steder.



 

Grunnet layout'en av en kasse vil luftstrømmen aldri bli jevn dersom du matcher inn/ut eksakt. Du risikerer også å 'sperre' luft inne, slik at ambient tempen i kassa øker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...