Gå til innhold

Asus A8N-E chipsett vifta bråker!

medlem-82104

Anbefalte innlegg

Altså, jeg er lykkelig eier av et Asus A8N-E hovekort... her en dag så begynte det å bråke noe forferdelig inne i PCen min! akkurat som en vifta som hadde satt seg fast, og starta og stoppa, og starta, stoppa hele tiden, jeg åpnet kabinettet, og langt inne i kabel jungelen så jeg chipsett vifta mi, som strevde Seg for å komme i gang. Den starter og stopper helt til jeg har logga meg inn i windows! Da kjører den normalt men bråker som et h...... Vil det gjøre noe om jeg tar og kobler av selve vifta til Chipsettet? eller vil det bli for varmt da!

Mvh

En-som-hører-konstant-chipsett-vifte-og-blir-gal-i-hodet...

Endret av Andak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøp deg en Zalman ZM-NB47J og nyt stilheten.  :)

Du trenger ikke ta ut hovedkortet for å montere den.  Bare klipp av de 2 pinnene som holder fast den orginale viften med en avbitertang og monter Zalman kjøleren.

Jobben er gjort på 10 minutter.

5132000[/snapback]

Jeg har selv et A8N-SLI hovedkort fra ASUS og samme type problem. Dvs. chipset vifta er normalt sett stille, men noen ganger ved oppstart av PCen så støyer den som en flymaskin (helt grusomt) så jeg overveier absolutt en Zalman løsning. Men jeg har aldri montert dette før (helt grønn på området), er det vanskelig Morten? Kunne du være så vennlig å gi en forklaring steg for steg hvordan man bør gå frem. Hvor kjøpte du Zalman kjøleløsningen?

Lenke til kommentar
Kjøp deg en Zalman ZM-NB47J og nyt stilheten.  :)

Du trenger ikke ta ut hovedkortet for å montere den.  Bare klipp av de 2 pinnene som holder fast den orginale viften med en avbitertang og monter Zalman kjøleren.

Jobben er gjort på 10 minutter.

5132000[/snapback]

Jeg har selv et A8N-SLI hovedkort fra ASUS og samme type problem. Dvs. chipset vifta er normalt sett stille, men noen ganger ved oppstart av PCen så støyer den som en flymaskin (helt grusomt) så jeg overveier absolutt en Zalman løsning. Men jeg har aldri montert dette før (helt grønn på området), er det vanskelig Morten? Kunne du være så vennlig å gi en forklaring steg for steg hvordan man bør gå frem. Hvor kjøpte du Zalman kjøleløsningen?

5132144[/snapback]

Nei,det er absolutt ikke vanskelig. Egentlig skal man ta ut hovedkortet for å montere kjøleren,men det er jo et helv... arbeid. Bare klipp av pinnene som holder viften fast med en avbitertang. Ta bort den orginale viften. Rengjør chipen og påfør ny kjølepasta (helst Arctic-Silver 5). Monter Zalman kjøleren.

Sjekk forøvrig Zalman si hjemmeside.

Jeg har montert Zalman kjøleren på 2 hovedkort. Kjøp en der det er billigst.

Lenke til kommentar

Takk for informativt svar. Nettsiden til Zalman er jo helt konge, med film som forklarer monteringen. Nå følger det som regel med kjølepasta når du kjøper et Zalman produkt. Er det så stor kvalitetsforskjell siden du anbefaler å kjøpe en spesiell type kjølepasta? Prisen er det jo ikke akkurat noe å si på heller (ikke akkurat Nvidia priser :) ) Rengjør chipen sier du men med hva - det er vel neppe Zalo du mener :p

Lenke til kommentar
Takk for informativt svar. Nettsiden til Zalman er jo helt konge, med film som forklarer monteringen. Nå følger det som regel med kjølepasta når du kjøper et Zalman produkt. Er det så stor kvalitetsforskjell siden du anbefaler å kjøpe en spesiell type kjølepasta? Prisen er det jo ikke akkurat noe å si på heller (ikke akkurat Nvidia priser  :) ) Rengjør chipen sier du men med hva - det er vel neppe Zalo du mener  :p

5135434[/snapback]

Det er stor forskjell på kjølepasta ja! Arctic Silver 5 er noe av det beste du får. Sjekk denne goop-guiden. :)

Når du først skal bytte goop på chipsettet,så bytt på prosessoren din også i samme slengen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...