detvarvondtdet Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Jeg skal flytte å må dermed også bytte nettleverandør. Dette da UPC som jeg har i dag ikke kan levere til min nye adresse. De 2 leverandørene det står om er Tele2 og MTU Link. Mtu Link Adsl - 2200/384 kr 378.00 -Modem kr 495.00- Montør kr 990.00 Kr 75 i mnd uten fast tlf. Ingen bindigstid Tele 2 Adsl - 2048/200 kr 379.00 -Modem kr 499.00- Montør kr 995.00 kr 75 i mnd uten fast tlf. bindingstid 12 mnd Som dere ser er det ikke store forskjellen i pris og litt raskere linje i favør MTU. De har heller ingen bindingstid. Jeg er Tele 2 kunde fra før (mobil) og er fornøyd. Det er et stort selskap jeg vet mye om. MTU Link derimot har jeg aldri hørt om før. Seilte de under et annet flagg før? Er de seriøse? Leverer de stabilt/nedtid? Noen som har erfaring med MTU Link. Hva i all verden skal jeg velge her? Lenke til kommentar
detvarvondtdet Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Ingen som har noe erfaring med MTU link? Er det et safe alternativ? Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 jeg har student linje fra combitel, og tror det er det samme som MTU link, siden alle papirene jeg har fått sier MTU link. De leier forresten linjer fra telenor virker det som, men det gjør vel de fleste. De er helt greie. men jeg er dessverre så langt unna sentralen, som igjen inneholder veldig gammelt utstyr, så linja mi kan være ganske så ustabil, faller ut, når det er mye trafikk på sentralen. Men vil si at servicen er grei, de var ganske raske med å sende noen for å sjekke linja, kunne ikke gjøre noe for meg, men ikke deres feil... Og det med ingen bindingstid vil jeg si er flott. Hvis du en dag skulle få tilbud fra en annen leverandør. Lenke til kommentar
tundra Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Uten bindingstid er jo å foretrekke, da det alltid kommer et nytt og bedre tilbud gjerne allerede etter en måned. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Montør kr 990.00 Kr 75.- mnd. Alternativ: Telenor mini 199.- Kr 89.- mnd med tfn Bindingstid 12mnd. Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Hvis du er litt teknisk anlagt vil jeg anbefale deg å droppe modem fra leverandør, og heller å kjøpe deg ditt eget fra f. eks. Komplett. Billion 7202g (795,-) modemet er et helt supert modem som støtter alt av adsl/adsl2/adsl2+ standarder i Norge. Samtidig er den en router, switch og trådløst access punkt. Alt kan naturligvis konfigureres opp selv, slik at du kan velge hva som passer ditt behov best. Lenke til kommentar
detvarvondtdet Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 hmm.. skal ikke være så lett dette her. Jeg er desverre ikke særlig teknisk anlagt av meg. Jeg tror det at ingen bindingstid og litt raskere linje tilsammen gjør at jeg bikker mot MTU. Lenke til kommentar
gullik84 Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 HVa med nextgentel? der har du alle tenkelige hastigheter, kan velge selv etter hvor mye du trenger, etbl. 499 inkl leie av modem/router, kun 60 kr mnd i tillegg hvis du ikke har fast-telefon... har aldri hatt noe problem med linja di leverer... (men anbefaler å ringe med firmatelefon hvis du skal nå igjennom på supporten ) Lenke til kommentar
detvarvondtdet Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 HVa med nextgentel? der har du alle tenkelige hastigheter, kan velge selv etter hvor mye du trenger, etbl. 499 inkl leie av modem/router, kun 60 kr mnd i tillegg hvis du ikke har fast-telefon... har aldri hatt noe problem med linja di leverer... (men anbefaler å ringe med firmatelefon hvis du skal nå igjennom på supporten ) 5135256[/snapback] Kunne godt tenkt meg ngt da jeg har hatt de i 2 år før. Men de kan ikke levere dit jeg flytter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå