AstrixXx Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Hei Har nettopp begynt å lese om HTML og CSS, så kan ikke så mange tags, men det kommer vel, har fått litt innføring og forståels men trenger litt hjelp videre. Hva mer bruker man enn et programm til å programmere i, som Notepad++ og en HTML- og CSS-Guide som www.htmldog.com? Jeg vet lixom ikke hvor jeg skal begynne, og har ikke den minste anelse om hvordan det ved hjelp av programmering skal få en slik lay-out jeg øsker? Hvordan får jeg bilder, bakgrunsbilder osv på siden og hvor finner jeg dette, bør kasnkje lese igjennom guiden litt mer, men freaker totalt ut snart, heh, neida, ingen grunn til å gi opp ennå. Hadde vært fint om noen tok seg tid til å lese og svare Mvh AstrixXx Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Her kan du finne fine bilder og bakgrunner: http://www.sxc.hu/ Du kan også lage egne logoer og bakgrunner i Photoshop, men siden Photoshop er såppas dyrt, så kan du prøve Gimp Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) Jeg har stort sett kun lest guidene på htmldog og sett litt på fuzzy sin site og hvordan andre slike "enkle" sider er bygd opp. Begynte å lære meg det i høstferien for noen uker siden og nå ser ting slik ut: http://www.teddyen.moo.no Er ganske enkelt egentlig, bare les og prøv samtidig som du leser så skjønner du ganske fort hvordan du får til ting. Syns det virket håpløst i starten jeg og. Endret 9. november 2005 av -Teddy- Lenke til kommentar
JonH Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Det er ikke så lenge siden jeg begynte med html og css, og det er faktisk ikke så veldig vanskelig! På siden min har jeg lagt ut et par linker til gode sider når det gjelder webdesign, og her har jeg lagt ut et par linker til mange bakgrunnsbilder. Hvordan vil du at layouten skal være? Det enkleste er å benytte en editor med ulik farge på tagger, script og andre elementer for å holde de litt fra hverandre, sånn for oversiktens skyld... Endret 10. november 2005 av JonH Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Finn en side du liker og lagre hele sulamitten. Deretter dissekerer du siden og finner ut en ting og to. Jeg gjorde dette med CSS Zen Garden og dette var dramatisk effektivt. Endret 10. november 2005 av Jonas Drange Lenke til kommentar
JonH Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Finn en side du liker og lagre hele sulamitten. Deretter dissekerer du siden og finner ut en ting og to. Jeg gjorde dette med CSS Zen Garden og dette var dramatisk effektivt. 5132790[/snapback] Noe av det samme har jeg også gjort - og snappet opp mange tips - men også brukt sidene jeg henviste til i forrige post nokså flittig Lenke til kommentar
celes Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Det er ikke så lenge siden jeg begynte med html og css, og det er faktisk ikke så veldig vanskelig! På siden min har jeg lagt ut et par linker til gode sider når det gjelder webdesign, og her har jeg lagt ut et par linker til mange bakgrunnsbilder. Hvordan vil du at layouten skal være? Det enkleste er å benytte en editor med ulik farge på tagger, script og andre elementer for å holde de litt fra hverandre, sånn for oversiktens skyld... 5132785[/snapback] Hm.. ta en titt på siden din i opera.. bebien blir borte. Må ofte endel mikkmakk til for å fi IE og andre browsere til å vise siden likt... Lenke til kommentar
JonH Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Hm.. ta en titt på siden din i opera.. bebien blir borte. Må ofte endel mikkmakk til for å fi IE og andre browsere til å vise siden likt... 5135569[/snapback] Vet det, problemet oppsto når jeg la inn absolutt posisjonering i css, men holder på med en liten forandring av hele layouten. Opera støtter ikke transparente bakgrunner, derfor blir det hvitt i bakgrunnen. Foretrekker selv å bruke Opera Er nå i ferd med å rette på problemet - fast bredde og høyde på iframe'n. Endret 10. november 2005 av JonH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå