Gå til innhold

Sorte prikker i spill

Leeds2k

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en Intel 3.2 ghz, Abit AA8-3rd EYE hovedkort, 1 gb Geil DDR2 ram, og Et sapphire radeon X800 XT skjermkort.

Det som har skjedd (skjedde plutselig etter en restart) jeg gikk inn i battlefield 2 slik som jeg har gjort mange ganger før uten feil, og det var sorte prikker over hele skjermen. Jeg tenkte at kanskje det var spillet, så jeg reinstallerte spillet.

La deretter inn 3dmark for å sjekke, disse samme prikkene kom opp der også. Bestemte meg derfor for å reinstallere driverne, men fikk samme feil!

Har nyeste drivere, har ikke overklokket, og har aldri hatt noe feil med dette før.

Bilde av feilen: http://www.karlsendataservice.com/screenshot/screen000.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det der ser ut som overoppheting av skjermkortet eller cpu! prøv og følg med på tempraturen mens du spiller eller kjører 3dmark!

5130365[/snapback]

Tempraturen på cpu ligger på 50 grader (Vannkjøling) mens skjermkort ligger på 60-70grader, vifta på MAX.

Så overoppheting er det vel egentlig ikke.

Lenke til kommentar

Fenomenet du refererer til kalles artifacts. Dette er en feil ved skjermkortet som kan forårsakes av flere ting. Det du burde gjøre er å kontakte det stedet der du kjøpte kortet og fortelle dem om hva som har funnet sted.

Denne feilen kan bant annet komme av at kortet er klokket for høyt: digit-life

Ved å klokke kortet lavere eller ved å kjøle det bedre kan feilen forsvinne.

Hvis du ikke har klokket kortet har du rett til å få byttet det så lenge du gjør dette innen fristen.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Fenomenet du refererer til kalles artifacts. Dette er en feil ved skjermkortet som kan forårsakes av flere ting. Det du burde gjøre er å kontakte det stedet der du kjøpte kortet og fortelle dem om hva som har funnet sted.

Denne feilen kan bant annet komme av at kortet er klokket for høyt: digit-life

Ved å klokke kortet lavere eller ved å kjøle det bedre kan feilen forsvinne.

Hvis du ikke har klokket kortet har du rett til å få byttet det så lenge du gjør dette innen fristen.

Lykke til.

5130690[/snapback]

Jeg har ikke klokket kortet, men jeg har testet å klokke kortet ned, og kjøre vifta på max, det forsvinner fortsatt ikke. Disse prikkene Er der og irriterer vettet av meg.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke klokket kortet, men jeg har testet å klokke kortet ned, og kjøre vifta på max, det forsvinner fortsatt ikke. Disse prikkene  Er der og irriterer vettet av meg.

5131057[/snapback]

Søk om refusjon der du kjøpte det. Det går helt sikkert i orden.

PS.: Hvor kjøpte du kortet?

Lenke til kommentar
Jeg har ikke klokket kortet, men jeg har testet å klokke kortet ned, og kjøre vifta på max, det forsvinner fortsatt ikke. Disse prikkene  Er der og irriterer vettet av meg.

5131057[/snapback]

Søk om refusjon der du kjøpte det. Det går helt sikkert i orden.

PS.: Hvor kjøpte du kortet?

5131083[/snapback]

Kjøpte det på Norek, eller komplett, samme kjeden bare at Norek er for bedrifter.

Jo får sikkert nytt, men kjipt å må være uten skjermkort i opptil 2 uker :(

Lenke til kommentar
Kjøpte det på Norek, eller komplett, samme kjeden bare at Norek er for bedrifter.

Jo får sikkert nytt, men kjipt å må være uten skjermkort i opptil 2 uker :(

5131151[/snapback]

Jeg vet. Sitter i samme "båt" og venter på refusjon av mitt 6600GT kort fra Netshop som fikk artifacts etter 8mnd. Jeg valgte å oppgradere det til et 7800GT.

Endret av Dr.Ittsekk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...