Flexo Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Hei igjen... er nå snart ferdig med den andre installasjonen av Gentoo, og har valgt å bruke LILO som oppstartslaster. Brukte GRUB i går og gjett hva som skjedde da? Er nå på siste steg av installasjonen der jeg skal lagre LILO instillingene. I håndboka står det: Now save the file and exit. To finish up, you have to run /sbin/lilo so LILO can apply the /etc/lilo.conf to your system (i.e. install itself on the disk). Keep in mind that you'll also have to rerun /sbin/lilo every time you install a new kernel or make any changes to the menu. Har prøvd å kjøre /sbin/lilo i den banen jeg har etter å ha gjort ferdig instillingene med LILO, men må lagre fila etter eller annet sted. Når jeg skriver /sbin/lilo står det "No such file or directory" Har ikke lyst til å starte på nytt nå for å ta sjansen på at det funker... Vær så snill å hjelp meg. Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 Fikk det til! Men GRUB starter opp likevel. GRUB Loading stage1.5. GRUB loading, please wait... Error 15 står det. Nei, nå går jeg å henger meg i en TP! Lenke til kommentar
olear Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Hvis Grub ligger i MBR så har du ikke installert LILO (i MBR). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå