Gå til innhold

deler av "freia" sin produksjon skal selges

Anbefalte innlegg

Freia er såvidt meg bekjent eid av amerikanerene.

Det handler vel egentlig om man skal få lov å selge det man eier til en utlending.

Ser ikke helt hvorfor ens nasjonalitet skal avgjøre om man får lov å kjøpe et norsk selskap eller ikke.

Hva er egentlig galt med en fra Litauen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det vel, som allerede nevnt flere ganger her, ikke et spørsmål om eiere , men et spørsmål om selve produksjonen. Etter at Freia kom inn under Kraft konsernet ble mye av produksjonen slått sammen med Marabou i Sverige men en liten del ble forsatt beholdt i Oslo.

Regner med at det nå er denne siste delen det er snakk om at skal flagges ut.

Dersom dette er et nødvendig tiltak for å overleve ser jeg ikke noe galt i det, men dersom dette kun er et tiltak for å øke lønnsomheten på en allerede god topplinje liker jeg det ikke. Har også på følelsen at de innsparelser som vil komme som følge av å produsere i et lavkostland aldri vil komme forbrukerne tilgode eller.

Lenke til kommentar
Hvordan kan det ha seg at sosialistene som alltid snakker så varmt om "de fattige" er motstandere av å gi andre land et økonomisk løft?

5142170[/snapback]

På den annen side er jo du blant de som syter mest fordi utflagging fører til at flere går på trygd her.

5146368[/snapback]

Nå tror jeg nok du blander meg sammen med noen andre.

At du blander kortene er ikke uvanlig, for å si det slik :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...