Gå til innhold

Hurra, jeg er norsk statsborger

invalid_user

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde aldri gjettet at du ikke er norsk (altså født i norge). Bra at det er noen som lærer seg norsk når de kommer hit. Noe som irriterer meg er når folk som kommer hit ikke kan norsk. Da mener jeg de som jobber i det offentlige. skjønner jo ikke en dritt av hva de sier.

Husker jeg glemte å ta med meg busskort på skolebussen når det var kontroll engang. Så måtte en fra pakistan eller noe lignende fylle ut et sånt lite skjema. Det tok jo faen meg 30 min :p

Men gratulerer :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg hadde aldri gjettet at du ikke er norsk (altså født i norge). Bra at det er noen som lærer seg norsk når de kommer hit. Noe som irriterer meg er når folk som kommer hit ikke kan norsk. Da mener jeg de som jobber i det offentlige. skjønner jo ikke en dritt av hva de sier.

Husker jeg glemte å ta med meg busskort på skolebussen når det var kontroll engang. Så måtte en fra pakistan eller noe lignende fylle ut et sånt lite skjema. Det tok jo faen meg 30 min :p

Men gratulerer :thumbup:

5172125[/snapback]

Woord, my redheaded brotha from anotha motha ;o) Drekka ikveeeld.. Nussepå

Lenke til kommentar
Hei du. Hvordan er velferd der i forhold Norge ?

5171926[/snapback]

Jeg har en mistanke at velferd betyr økonomi, men du må nesten forsikre meg først. :p

Velkommen til verdens dyreste land (nesten). :p

Men seriøst, gratulerer. =)

5172067[/snapback]

Haha, takk :p

"Hva føler du nå?"

5172683[/snapback]

:p Joda, herlig..

Gratulere med norsk statsborgerskap da...

5172712[/snapback]

Takk :)

Lenke til kommentar
Det er vel nettopp alderen min som bestemmer hvor godt jeg snakker norsk (og kanskje mitt musikalske øre ;)), det er jo vanskeligere å lære norsk når man er eldre, så jeg kom vel til Norge på rett tidspunkt ;-)

Men takk skal du ha :) Godt å være så velkommen i Norge.

5163562[/snapback]

Fikk meg til å tenke. Hadde en kineser på jobben som kom til Norge som 17åring. Hun var 22 da hun startet der jeg jobber, og hun snakket og skrev flytende norsk. Faen meg utrolig :wee:

Lenke til kommentar
Ikke økonomi jeg tenker på. Jeg tenker på goder f.eks gratis sykehus, skole osv...hvordan er det i russland i forhold norge sånne goder ?

5173601[/snapback]

Tenkte nesten det, ja. Likner på det engelske ordet :)

Men det er sucky... Hvis du skal ha bra utdanning må du gå på en privat skole (som meg). Jeg har egentlig ikke opplevd vanlige skoler, men jeg har vært der noen ganger med en kamerat og det var ikke pent.

Samme gjelder helse. Er du fattig - synd. Hvis man har fått en sykdom og legen sier at du må få en ekstra sprøyte, som koster mye, må du tenke deg lenge om og gjerne spørre en lege du kjenner godt om det er nødvendig eller ei.

Så nei, det er ikke bedre i det hele tatt. Men hva forventer du av et land som brukte 30% av statsbudsjettet til å produsere våpen? (Kommunisme). Forskjellen mellom fattig og rik er veldig stor i Russland, desverre. Tar tid å komme seg på bein igjen.

Hvordan føles det å være nordmann?

5173750[/snapback]

Føler meg egentlig ikke som en nordmann.. :/

Morsomt at du skriver bedre norsk enn de fleste på forumet på din alder som har bodd i Norge hele livet :)

Ja, det imponerte iallefall meg!

Gratulerer og velkommen til Norge.

5174120[/snapback]

Takk :)

Fikk meg til å tenke. Hadde en kineser på jobben som kom til Norge som 17åring. Hun var 22 da hun startet der jeg jobber, og hun snakket og skrev flytende norsk. Faen meg utrolig

Ikke rart. Hun var vel glad at hun slapp å lære kinesisk :p

Endret av Xs2n0n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...