Gå til innhold

Hurra, jeg er norsk statsborger

invalid_user

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hmm...hvordan fikk du passet etter noen få måneder? er ikke det 7 år for å få pass og 3 år for gifte ?

5158418[/snapback]

Jeg har altså vært i Norge 4,5 år og vi (meg og mora) søkte for å få statsborgerskap for ca 11 måneder siden. Så fikk vi statsborgerskap i september og måtte vente på at sånn statsborgerbrev ble laget. Da vi fikk brevet, kunne vi bestille norske pass.

Hvordan kan noen finne på å flytte fra kjekke russland til misslykka norge? :ohmy:

Ville heller flytta TIL russland FRA norge..

5158839[/snapback]

Hehe, håper det der var ironi, altså! :tease:

Men hvis du er velutdannet og rik (eller bare middels rik/passe rik) kan du jo flytte til Russland og være en rikmann. Leveforskjellene er så forskjellige.

Bomser -> Tiggere -> Sigøynere -------> Ghettofolk -> Vanlige -> Middels rike (som jobber hardt) -> Rike -> Svært rike (som gjerne ikke gjør en dritt) :p (stor forskjell fra sigøynere og ghettofolk)

Jeg er så å si fra ghettoen. :-p

Så flytt gjerne du, men lykke til med å lære russisk. :tease:

Så nå kan hele hw livshistorien min, haha. :D

Endret av Xs2n0n
Lenke til kommentar
Og du er fra... ?

Russland.. Var det innlegget litt negativt ladd?

Edit: Takk for alle gratulasjoner :)

5157327[/snapback]

Nei det var ikke det. Jeg følte det naturlig å spørre da ingen andre før meg hadde gjort det. Hadde blitt det samme som om en kar poster at han har bursdag, så sier alle gratulerer. Da ville jeg naturligvis spurt hvor gammel han ble. Skjønner... ?

Lenke til kommentar
Hehe, håper det der var ironi, altså! :tease:

Var faktisk seriøst.

Finnes ikke noen land som jeg koser meg mer i enn østeuropeiske land.

Husker den tiden jeg var i ukraina.. :love:

Eller for 10 år siden i polen.. :love:

er jo seff like kjekt i polen nå, men var litt kjekkere på sin egen måte for 10 år siden.. :)

Alle folk er så utrolig mye hyggeligere i østeuropeiske land i forhold til norge..

Alt er så forbanna idiotisk her..

*misunner deg som er russer*

Men la oss slutte med offtopicen? ;)

havner i min egen drømmeverden her.. :p

Lenke til kommentar
Slik OT kan dere vell ta i PRS? :)

On topic: Velkommen til norge. Du sier du er fra russland, vell. Stålsett deg før du skal på polet. Her er det faen meg dyrt. :p

5160225[/snapback]

Haha :!: :innocent:

Grattis, nå blir det verneplikt eller siviltjeneste på deg.

Hvor i Russland bodde du foresten?

5160328[/snapback]

Sibir :cool:

gixxermann: Ja, det var det jeg trodde, men måtte sjekke :-)

Lenke til kommentar

Kan begynne med å si at jeg bodde cirka på midten av Russland, ganske langt nede. Overraskende nærme Kina og Mongolia, faktisk :p

Om det var kaldt? Ja.

Klimaet er forresten forskjellig fra Norge, så pga. luften ikke er så fuktig der, kjennes vintrene varmere, enn det i Norge. En -30C i Russland er ca -15C i Norge. De fleste vintrene var det 20C-30C, mye snø og passe vind. Men jeg husker vinteren 2000 godt. Da var det skikkelig kaldt der jeg bodde. Ca. en uke var det 40-43C. Slapp å gå på skole da :cool:

Sommeren derimot var veldig varm. Vanligvis pleier det å være 30C, altså varmere enn i Norge. Men Russland er ikke akkuratt et ferie-land :p Skitne elver og innsjøer. Mmm, deilig. :-p

En fyr fra skolen spurte også mye om temperaturen, Sibirske tigre og isbjørner, men det kan jeg rett og slett avkrefte, hvertfall der jeg bodde. Men lenger mot tundraen finnes det tigre.

Siden jeg bodde i en ganske sivilisert by, traff jeg ikke på noen fangeleirer, nei. Men de finnes, gjerne lenger ute der det er ganske kaldt. Eks-rikeste mann i Russland lever jo nå i en fangeleir, isolert fra verdenen. Tror han er dømt til det pga. noe fusk ellns.

Men hvis det er noen fordommer som stemmer, er det fulle russere :D Oh yeah. Ellers er det et ganske kjipt land.

Dere kan jo forresten se på kartet, hvor jeg bodde. Byen heter Novosibirsk (ctrl+c - ctrl+v i google :p).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...