FenrisC0de Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Vel, for ca 2 timer siden startet en forferdelig skummel lyd å komme ut fra pc'en. Jeg åpnet opp kabinettet og prøvde å lokalisere lyden, men finner ikke ut hva det er for noe.. Er redd for at det kanskje er en av hardiskene.. Legger til et lydklipp, kanskje noen kjenner igjen lyden.. Tusen takk for help! wtf.mp3 Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 (endret) Høres jo ut som ett eller annet kommer til å briste sammen nå... er ikke noe mønster i lyden heller, den kommer bare.. vel hele tiden! HJELP! EDIT: Tror dere at det er en eller annen vifte som har konket ut (har to kabinett vifter foran i kabinettet, men har hardisker der også, slik at jeg ser dem ikke..? eller er det en harddisk som holder på å ta kvelden? Endret 9. november 2005 av Earth657 Lenke til kommentar
abedin Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) HMM Et av viftene har gått trur jeg, hadde samme problem med en delta vifte der oljelagret var tørket ut ! Om hardiskene leser og funker greit bør det ikke være noe galt ! Kanskje cd/dvd rom/brenner har tatt kvelden ?. Det er nok en av viftene ja !! Mvh Abedin Endret 9. november 2005 av abedin Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 og når en av viftene dine gikk lagde de en liknende eller identisk lyd? Lenke til kommentar
abedin Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Japp. Kort og greit Bremses hastigheten ned på grunn av motstand inne i vifta og dermed lagern en slik ulyd !. Jeg hadde tatt en kikk på viftene du har inne i pcen, om det hadde vært en slik lyd fra Harddiskene hadde pcen ikke klart å lese dem uten å måtte krasje. Lykke til!! Lenke til kommentar
tropic Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 det der høres ut som en vifte som holder på å dø snart.. eller klarer på en måte å ikke starte skikkelig.. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 Yup, har nå testet litt, og det var CHIP vifta, altså den som sitter på hovedkortet som lagde bråket.. nå er det koblet fra, og alt er flott.. men jeg lurer litt på.. hvor essensiell er den viften egentlig? Er det farlig om den ikke er på? Lenke til kommentar
stompy Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) Den er viktig. Jeg kobla ut min selv, da begynte pcen å "krasje" og restarte osv(jeg har samme HK som deg). Jeg kan med glede anbefale deg denne chipset kjøleren. Den fungerer som en drøm for meg. Endret 9. november 2005 av stompy Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 hmmm, noen muligheter for å fikse faenskapet? Koster riktignok ikke så mye for den heatsinken da, så får vel tar meg en tur innom i morgen, men hadde vært greit å ha den CHIP vifta gående til da ihvertfall, hehe Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 "Riv" opp kabinette og sett brodvifta på full spiker og la den blåse på hovedkortet? Hvis du har bordvifte, så funker dette greit som løsning til i morgen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå