Gå til innhold

Et lite spørsmål om sit-ups

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når du tar sit-ups eller trener magen generelt, bygger du kun muskler i magepartiet. Kroppen er i lite aktivitet og vil egentlig ikke forbrenne så mye fett. Men det kan føles som om du har mistet noen kilo etter hvert da du har begynt å få litt strammere mage, som skyldes at musklene har bygd seg opp og strekker ut huden. Uansett hvor mye du trener magen din, så vil alltid det såkalte underhudsfettet ligge der, og rutene aldri synes. Derfor må du forbrenne det vekk. Dette kan kun gjøres med kardio trening (utholdenhet) kombinert med diett. Så begynn å løp og spis sundt! =)

Lenke til kommentar

Et sted må jo man begynne vetu ;) begynn rolig med 15 min oppvarming (rolig jogging) Etter hvert når du føler deg varm nok, kan du da sette opp farten litte grann. Det er først etter oppvarmingen at kroppen begynner å forbrenne. Beste tiden å jogge på er tidlig om morran, helst rett etter du har stått opp og er på tom mage. Da vil kroppen bruke energilageret i fettet til å holde deg i aktivitet.

I begynnelsen er det hardt og kan være kjedeligt å jogge, men etter hvert som du har kommet inni rutinen er det ikke så verst. Har du en ipod med masse bra musikk til, er det nesten bare kos å jogge =)

Lenke til kommentar
Når på dagen er det best å jogge?

5131945[/snapback]

Jeg har hørt at det er best å jogge etter kl. 4, faktisk. Mener at det er litt sant og.. :)

5144429[/snapback]

Det er vel da du er i stand til å yte best, hvis du skulle drive konkurranse eller noe.Jeg tror fremdeles det er best å jogge på morgenen hvis du skal ta av vekt.

Lenke til kommentar
Gjest mafister
Når på dagen er det best å jogge?

5131945[/snapback]

Jeg har hørt at det er best å jogge etter kl. 4, faktisk. Mener at det er litt sant og.. :)

5144429[/snapback]

Det er vel da du er i stand til å yte best, hvis du skulle drive konkurranse eller noe.Jeg tror fremdeles det er best å jogge på morgenen hvis du skal ta av vekt.

5144678[/snapback]

Hvor mange kilo veier du? i forhold til høyde? :tease:

Men, tilbake til saken, bare forsett sånn du, og ikke bare gi opp når det blir for tungt.. BARE TA i.. press deg, men ikke for hardt, jeg besvimte engang :S

Lenke til kommentar
Jeg våknet ca halv 6 i dag morges og gikk ut for å jogge.

Alt gikk greit før jeg begynte å jogge. Jeg innså at je har så dårlig kondis at jeg ikke klarer å jogge mer enn 2 minutt! Det er ikke bra.

Så jeg klarte ikke å jogge mer enn 10 minutt til sammen. :(

Hva skal jeg gjøre?

5149354[/snapback]

Du får stadig framgong, så det går bra. Prøv å jobbe i eit seinare tempo.

Lenke til kommentar

Er du helt sikker?

Da er alarmklokka stilt på 05:50, slik at jeg kan jogge hver morgen. :-)

For å si det sånn: jeg er overvektig, det er faktum, men er ikke feit. Det er nok ikke kroppens tyngde som har så mye å si, men kondisen som er rævva. Jeg må også innrømme at jeg har røykt i noen måneder, for noen år siden, men slutta heldigvis.

Og til dere unge: Røyking er ikke kult. :)

Lenke til kommentar
Er du helt sikker?

Da er alarmklokka stilt på 05:50, slik at jeg kan jogge hver morgen. :-)

For å si det sånn: jeg er overvektig, det er faktum, men er ikke feit. Det er nok ikke kroppens tyngde som har så mye å si, men kondisen som er rævva. Jeg må også innrømme at jeg har røykt i noen måneder, for noen år siden, men slutta heldigvis.

Og til dere unge: Røyking er ikke kult. :)

5154664[/snapback]

For å forbrenne fett er rask gange best. Jogging bør gjøres når du har spist og du har litt ekstra å gi så du får tynt deg skikkelig, da får du kondisen raskere opp.

Lenke til kommentar

Ja det er sant det Hyrlen sier. Rask gange er kanskje en bedre start for deg Xs2n0n. Etter hvert når du føler at kondisen er på bedringens vei, så kan du heller begynne å jogge i høyere tempo for å trene litt mer på kroppen. Men jogger man for mye, kan kroppen begynne å bryte ned musklaturen. Man ser jo på body builder'ne, dem GÅR for det meste på tredemølla istedet for å jogge.

Lenke til kommentar
Ja det er sant det Hyrlen sier. Rask gange er kanskje en bedre start for deg Xs2n0n. Etter hvert når du føler at kondisen er på bedringens vei, så kan du heller begynne å jogge i høyere tempo for å trene litt mer på kroppen. Men jogger man for mye, kan kroppen begynne å bryte ned musklaturen. Man ser jo på body builder'ne, dem GÅR for det meste på tredemølla istedet for å jogge.

5155961[/snapback]

Og hvis du følger med på Friidrett:

100 og 200-meter-gutta er svære, muskuløse karer. Så går det gradvis nedover til du støter på 10 000 meter og maratonutøvere. De er omtrent bare skinn og bein...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...