Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router som kobler av og på.

Anbefalte innlegg

Mitt problem er ruteren min. :mad:

Når den fungerer skifter signalstyrken på min trådløse nettverkstilkobling mellom utmerket og veldig bra, men plutselig kobler den av til et annet usikret nettverk som er i området før den noen sekunder senere kobler seg tilbake til mitt trådløse nettverk igjen. Dette skjer ca hvert 30. sekund og er utroolig frustrerende. Noen ganger klarer den heller ikke å koble seg tilbake til mitt nettverk heller.

Merket på ruteren er 3com officeconnect wireless 11g cable/dsl router.

Er det noen som vet hva årsaken til problemet kan være, og hva jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pkt. 1. Sørg for at du har nyeste firmware på ruteren

Pkt. 2. Sørg for at du har nyeste driver for det trådløse kortet du bruker

Pkt. 3. Gå inn i "Egenskaper for Trådløse nettverktilkobling" og fjern krysset for å koble automatisk til for det nettverket som du ikke ønsker å koble til.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser du har en officeconnect, jeg opplever de samme svingninger med både wan og lan hastigheten hele tiden. Med lan merker jeg det ikke til vanlig bruk, men når du kjører noe som skal være oppe hele tiden, ie. VPN, faller det ned hele tiden. Når jeg tester nedlasting fra stabil server opplever jeg at hastigheten pulserer fra 100Kb+ og ned til 0 for så og gå opp til 100Kb+ igjen.

Prøvde å koble pc'en direkte til netopia dsl ruteren og da forsvant problemet med en gang.

Sjekket på 3Com om de hadde noe om temaet, men de har ikke akkurat den beste kundeservicen. Måtte logge meg inn på no greier, med en masse spørsmål.. Gadd ikke det.

Sjekk om du har samme problemet på Lan, da er det helt sikkert officeconnecten som har et problem.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hva årsaken til problemet kan være, og hva jeg skal gjøre?

5129829[/snapback]

Det er vel neppe routeren sin feil at maskinen din konstant står og søker etter andre nett og kobler om dit i tid og utide.

Dette skal du kunne låse i oppsettet for trådløse nettverk.

Lenke til kommentar

Eventuelt så kan det tenkes at det er andre nett i nærheten på samme kanal som forstyrrer signalet ditt. Dersom det er flere nett i nærheten kan det være lurt å bytte fra kanal 6 (som du mest sannsynlig har nå), til enten kanal 1 eller 11.

Jeg har og en Officeconnect og har aldri hatt problemer med den.

Det kan også være lurt å tildele alle maskinene en fast IP, så slipper man problemer med DHCP-tildeling og sånn.

Mvh

JDM

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...