P0nduz Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Da er det på tide og innvestere i et nytt s939 hk for meg. Lurer da på om jeg bør gå for Asus eller ABIT hørt gode ting om begge. Korte kan gjerne ha agp så slipper jeg å kjøpe nytt skjerkort. ellers innvestere jeg gjerne i det også for å gå topp ytelse! Det andre kravet er at jeg trenger minst 3 s-ata porter da jeg slal ha en ny disk i maskina. Alle forslag mottas med takk om det skulle være andre merker og satse på pris maks 1400 kr På forhånd takk for all hjelp Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Jeg har tidligere hatt Abit AV8-3RD EYE og MSI K8N NEO2 Platinum,men nå har jeg ASUS A8V Deluxe/WIFI-g. Jeg er helt klart mest fornøyd med Asus kortet. Det har vært stabilt som et fjell,så det kan jeg absolutt anbefale. Ta også en titt i Asrock 939DUAL-SATAII tråden. Asrock kortet har både AGP og PCI-Express,så det er et genialt kort til en latterlig billig penge. 488 kr koster det hos Databutikken. Det er 912 kr under budsjettet ditt. Endret 10. november 2005 av Morten K Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 hvordan var ABIT korte da? har fått et bra tilbud på det i den lokale databutikken. Så vurdere og kjøpe det som mitt første kort fordi har tenkt til å klokke en del. har god erfaing med brukkesette på det. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 hvordan var ABIT korte da? har fått et bra tilbud på det i den lokale databutikken. Så vurdere og kjøpe det som mitt første kort fordi har tenkt til å klokke en del. har god erfaing med brukkesette på det. 5132268[/snapback] Abit var jeg også veldig fornøyd med,så det kan jeg trygt anbefale. Må si at jeg savner det geniale viftestyringsprogrammet til Abit. Både Asus og Abit kortene er lydløse. Det ser jeg også på som en stor fordel. Det MSI kortet bråker mye. Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Klokka du noe på det ABIT korte? i såfall klokka det bra? var det sært på komponentene? som ram og sånn? og stemmer det at det bare er 2 s-ata porter og to ide porter? Endret 10. november 2005 av elronx Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Jeg ville valgt Asrock (billig serien til Asus) 939Dual SATA 2. Den har både PCI-E og AGP port, samt oppgraderbar til socket M2! Den har som navnet sier, kompabilitet med S-ata2 disker med NCQ. Jeg får mitt kort i morgen. Link har du her: http://www.asrock.com/product/product_939Dual-SATA2.htm Pris: ca. 500 kr på http://www.shg.no Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 men jeg skal ikke ha det korte, er bare en s-ata port på det og jeg trenger 2 stk og diskkontroller er uaktuelt! Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 (endret) men jeg skal ikke ha det korte, er bare en s-ata port på det og jeg trenger 2 stk og diskkontroller er uaktuelt! 5134877[/snapback] 1 x sata? kremt... Asrock 939Dual Sata2: - 2 x SerialATA connectors support RAID,0,1,JBOD - 1 x SATA2 connector (based on PCI E SATA2 controller JMB360) - 2 x ATA 133/100/66 IDE connectors (supports 4 x IDE devices) - 1 x Floppy connector Ok? Endret 10. november 2005 av torkelma Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Klokka du noe på det ABIT korte?i såfall klokka det bra? var det sært på komponentene? som ram og sånn? og stemmer det at det bare er 2 s-ata porter og to ide porter? 5134641[/snapback] Nei,jeg klokket det ikke. Les noen tester,så kanskje det blir litt lettere for deg å bestemme seg. Denne og denne testen er bra lesestoff. Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 men jeg skal ikke ha det korte, er bare en s-ata port på det og jeg trenger 2 stk og diskkontroller er uaktuelt! 5134877[/snapback] 1 x sata? kremt... Asrock 939Dual Sata2: - 2 x SerialATA connectors support RAID,0,1,JBOD - 1 x SATA2 connector (based on PCI E SATA2 controller JMB360) - 2 x ATA 133/100/66 IDE connectors (supports 4 x IDE devices) - 1 x Floppy connector Ok? 5134894[/snapback] okay my bad:( lest feil et sted. er jo bra om det er 3 der tror nok det er litt mer aktuelt og sjekke ut den tråden om det ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå