jevel Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) I det amerikanske markedet har trådløse enheter 12 kanaler, men i det europeiske markedet har man 13 kanaler. Her i forrige uke snakket jeg med en bredbåndsingeniør som uttalte at dette er en problemstilling som ofte skaper trøbbel for den jevne hjemmebruker, da disse kanalene ikke er kompatible. Han hevder at den totale båndbredden er lik, og at de amerikanske kanalene derfor er "bredere". Dette skaper derfor problemer for dem som bruker amerikans firmware på sine trådløse baser, men europeiske drivere for nettkortet sitt. Jeg har lest om dette tidligere, og mener da å ha lest at kanal 13 i den europeiske standarden ikke er i bruk i amerikanske systemer, da den er reservert. Jeg klarer imidlertid ikke å finne igjen denne informasjonen nå. Jeg har googlet en del, men finner ikke informasjon som underbygger hverken det ene eller det andre. Er det noen her som har dokumentasjon som kan sørge for å avklare dette en gang for alle? -KJ EDIT: Som vanlig finner jeg infoen jeg søker ca. 30 sek. etter å ha postet her... http://www.raylink.com/whitepaper/ieee802.11.pdf Endret 9. november 2005 av jevel Lenke til kommentar
gixer Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Tja.. Mulig. Jeg bor for tiden i Florida og har en amerikansk D-link router og en europeisk Acer TM3212 laptop. I begynnelsen slet jeg veldig med ustabilitet, men det løste seg ved å bytte kanal på routeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå