Sliiiiter Skrevet 9. november 2005 Rapporter Del Skrevet 9. november 2005 hei folken skal ha lan hjemme hos en venn det kommer 6 stykker,jeg lurer på om hvordan vi skal koble datane samme... Thx for svar :!: Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 9. november 2005 Rapporter Del Skrevet 9. november 2005 Hmm. Ok! Alle er nebyggenere Dere MÅ ha en Switch. Hvis ikke går det. Hvor mangen porter har vennen din sin Switch ? Hvis det ikke er plass tar dere enda en switch og kobler til den. Lenke til kommentar
Sliiiiter Skrevet 9. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. november 2005 vennen min har en sånn switch: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...-PORTS%20SWITCH Lenke til kommentar
random_wannabe Skrevet 9. november 2005 Rapporter Del Skrevet 9. november 2005 Vel, da er det bare å sørge for at hver enkelt får en port som funker hver Burde nok også si fra til demat de burde ta med den lengste kabelen de har, evt trådløst så det blir mindre ledningsrot Lykke til! Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 9. november 2005 Rapporter Del Skrevet 9. november 2005 Et lite tips er og sette alle maskinene i samme "arbeidsgruppe", f.eks LAN. Burde forøvrig også endre datamaskinnavn til noe enkelt. xp: start-> kontrollpanel-> system-> Datamaskinnavn-> Endre play hard, go pro Lenke til kommentar
NdreS Skrevet 9. november 2005 Rapporter Del Skrevet 9. november 2005 Pass på at dere ikke bruker kryssede kabler, da det er forskjel på dette og vanlige. De kan se helt like ut. Lenke til kommentar
Cevon Skrevet 11. november 2005 Rapporter Del Skrevet 11. november 2005 du kan også bruke kryssede kabler fra pc til switch, tror jeg. jeg har gjort det uten problemer! Lenke til kommentar
morpheos Skrevet 11. november 2005 Rapporter Del Skrevet 11. november 2005 jepp, bruker du switch spiller det ikke noen rolle om kabelen er krysset eller ikke, det er bare et issue hvis du bruker hub (da funker de ikke) Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 11. november 2005 Rapporter Del Skrevet 11. november 2005 Jepp. Dette som er sagt nå er det viktigste. Be de huske å ta med seg små ting som f.eks Musematte, headsett osv. Altid noen som glemmer dette. På ByLAN ble jeg helten på rekken min. Hadde med ekstra internett kabel og Windows XP CD. En som måtte foramtere bærbaren. Lenke til kommentar
Sliiiiter Skrevet 12. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. november 2005 takkk for alle svar..men en ting til: Vi skal putte en internett kabel fra datan til switchen,samma om kabelen er krysset eller ikke men jeg lurer på om man skal koble noe annet til switchen en kablene fra datane? Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 12. november 2005 Rapporter Del Skrevet 12. november 2005 du kan også bruke kryssede kabler fra pc til switch, tror jeg. jeg har gjort det uten problemer! 5138150[/snapback] For at du skal kunne pruke en krysset kabel må switch'en ha auto mdi/mdix. Har sjekket hjemmesiden til Jensen, og denne switch'en har dette Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 12. november 2005 Rapporter Del Skrevet 12. november 2005 (endret) Og best på LAN er det når alle spelar det samme spelet samtidig, ellers blir det kjedelig, få med dei andre på alle spela. (Dei spela du bestemme sjølvsagt ) Endret 12. november 2005 av Anders Voldsund Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 12. november 2005 Rapporter Del Skrevet 12. november 2005 takkk for alle svar..men en ting til: Vi skal putte en internett kabel fra datan til switchen,samma om kabelen er krysset eller ikke men jeg lurer på om man skal koble noe annet til switchen en kablene fra datane? 5141858[/snapback] Hehe. Selfølgelig! Du må jo ha en kabel som går fra routeren, eller modemet til switchen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå