Gå til innhold

my pc kjøpe- resten av delene, trenger litt hjelp.

Anbefalte innlegg

Skla kjøpe inn resten av delene til mi nye PC de nærmeste dagene, men det som plager meg er skjermkortet og hovedkortet, har lest så mange tester osv at jeg

snart blir dum av det :p

X1800Xl klarer jo 9500 3dmarks i 05 med god overklokking.

med Zalman VF700Cu - https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=491357&st=60

Under tråden på bencmarking så klarer en 9k med 7800GTX TOP i singel sefølgelig. og det synes folk var bra.

MEn skal ikke 1800xl ligge i klassen til 7800GT og ikke i GTX.

Vil høre med dere hvilket av kortene dere anbefaller med mitt nye system, bestiller i morgen hvis jeg komemr frem til et oppsett som er på lager.

Dette har jeg fått :

OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition

PC-4000 2x1024MB (3-3-2-8) 500Mhz EB

Henter dette på posten i morgen :

Zalman CPU Vifte

Socket 478/775/754/939/940 CNPS9500LED

BEstem å kjøpe :

AMD Athlon 64 3700+

Hitachi Deskstar T7K250 160GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ

Thermaltake Xaser Tsunami Sort Aluminium med Vindu (Uten Strømforsyning)

Usikker :

Asus A8N32-SLI Deluxe, nForce4 SLI X16, Socket-939, Dual-GbLAN, Firew, PCI-Ex16

eller

DFI LANPARTY nF4 SLI-DR, nForce4 SLI, Socket-939, S-ATA,GbLAN,Fw,DDR, PCI-Ex16

Ser at Asus kortet skal være like god overklokker som DFI eller tar jeg feil?

Asus GeForce 7800GTX 256MB GDDR3 TOP, EN7800GTX, PCI-Express, ViVo/HDTV

eller

Sapphire Radeon X1800 XL

eller

PowerColor Radeon X1800 XT 256 MB

Skjermkort under 4500,-

Noen som kan gi meg noen tips osv?

Pcen skal overkokkes og casemoddes :p VIL se resultater i 3dmarks...

Lurer egentlig på en ting til også, jeg skulle gærne hatt noen kabelstrømper som lyster under UV lys,

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=CSK80UVGR

men i blå seff, men da trenger jeg UV lape som skal lyse dem opp eller hvordan gjør jeg det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DFI hk klokker som regel bedre enn de fleste, og i ytelse er dem som regel best! de rambrikkene kan du ikke kjøre da pc3200 brukes til AMD sokler. du kan evnt finne noen pc3500 men du vil ikke få utnyttelse før du overklokker resten av maskinen, da disse vil bli nedklokket automatisk til å kjøre synkront med prosessoren din. finn noen raske pc3200 med gode timings, og som er gode overklokkere, feks Geil UltraX eller Crucial Balistix . Av skjermkort har du Asus sitt 7800GTX Top kort som er det råeste GTX kortet per idag, også har du ATI'S kort som snart er ute på markedet.Ville kanskje ventet litt å sett på flere reviews av ATI'S toppkort før jeg hadde kjøpt en såpass kraftig maskin som du har tenkt å kjøpe

Lenke til kommentar
DFI hk klokker som regel bedre enn de fleste, og i ytelse er dem som regel best! de rambrikkene kan du ikke kjøre da pc3200 brukes til AMD sokler. du kan evnt finne noen pc3500 men du vil ikke få utnyttelse før du overklokker resten av maskinen, da disse vil bli nedklokket automatisk til å kjøre synkront med prosessoren din. finn noen raske pc3200 med gode timings, og som er gode overklokkere, feks Geil UltraX eller Crucial Balistix . Av skjermkort har du Asus sitt 7800GTX Top kort som er det råeste GTX kortet per idag, også har du ATI'S kort som snart er ute på markedet.Ville kanskje ventet litt å sett på flere reviews av ATI'S toppkort før jeg hadde kjøpt en såpass kraftig maskin som du har tenkt å kjøpe

5129551[/snapback]

'

Jeg har allerede kjøpt de ram brikkene :

OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition

PC-4000 2x1024MB (3-3-2-8) 500Mhz EB

Sitter på dem atm, kjører dem på 250Mhz med prossesor på : 2250MHz

overklokket seff.

HTT= 250 x 9multiplier 2250Mhz på 3000+ winchester

Hvorfor skulle jeg ikke klare dem? HAr tidligre fått tips at disse er gode derfor jeg kjløpte dem.

Endret av adnan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...