dan1el Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Hola! Jeg lurte jeg på om jeg skulle håve inn en boks med proteinpulver og ta en shake i uka. Jeg trener ikke. Har hørt at man advarer å ta proteinpulver om man ikke trener, men dette er snakk om bare en bøttings i uka, kanskje sjeldrene. Skader vel ikke? Kostholdet mitt er helt for jævelig og jeg trenger litt proteiner Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 nei, det skader deg ikke, men tar du for mye kan du for bli litt lubben Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) Det er ingen vits å ta det, så lenge du ikke fikser kostholdet ditt. Det er en grunn til at det heter kost tilskudd. Å gjennom vanlig "sunn" kost får du i deg nokk proteiner, hvis du ikke trener. Begynn å tren, spis sundt, vurder protein pulver Endret 9. november 2005 av FrenChie Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Trener du ikke, går du fort opp i vekt. Men det er bare i fett. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 Jeg har ingen planer om å fikse kostholdet mitt. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Jeg tar proteinshake som et ledd i å legge på meg.. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 Jeg tar proteinshake som et ledd i å legge på meg.. 5129070[/snapback] God ide Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Jeg tar proteinshake som et ledd i å legge på meg.. 5129070[/snapback] Det er greit, men det virker ikke som om det er planen til trådstarter... Da er det mye viktigere å endre kosthold enn å starte å ta proteinshakes av og til...Du får antakeligvis nok proteiner uansett. Er du veganer/vegetarianer, bør du spørre på helsekostforretningen om hvordan du får i deg alle de viktige aminosyrene. Det siste jeg ville gjort var å bare ta proteinshake, når det er andre fundamentale ting som er galt med kostholdet ditt. Proteiner er mest for oss som trener, eller for de som vil legge på seg fortere. I så fall er det viktigere å ta antioksidanter, vitaminer, omega-3 o.l. Om du ikke har tid til å spise alle måltidene dine, finnes det også måltidserstattere som du bare kan få i deg, selges på samme steder som proteinpulver. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 (endret) Faktisk så har jeg et lite glass med vitaminer fra Vitaplex. Tar en pille hver dag ^^. Takk for tipsa alle sammen. Endret 9. november 2005 av dan1el Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Husk at kosttilskudd aldri skal erstatte måltid. Selv bruker jeg whey protein, kasein protein, kreatin, glutamin, selolje, multivitamin, karbs.. Men så trener jeg da Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Hvorfor akkurat protein? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Kreatin er vel ikke noe man bør få i seg så mye av? Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Kreatin ligger naturlig i kroppene våre. Kreatin transporter mere væske til musklene slik at de yter mere og blir fyldigere. Man bør ikke få i seg mere enn 5 gram daglig. Jeg tar 2 gram før trening og det samme etter. Tar du kreatin regelmessig slutter kroppen selv å produsere dette stoffet etter 5 år. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Hvis man skal opp i vekt er det vel bedre med karbohydrater enn protein (ha karbo i proteinshaken)? 25% av energien man får av protein går jo med til å gjøre protein om til energi? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Hvis man skal opp i vekt er det vel bedre med karbohydrater enn protein (ha karbo i proteinshaken)? 25% av energien man får av protein går jo med til å gjøre protein om til energi? 5208121[/snapback] Jeg vet ikke eksakt hva det er i shakene jeg drikker - men disse er foreskrevet av lege og ernæringsfysiolog som antagelig vet hva de driver med. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Hei! Du kan jo ta en kikk i f.eks. denne tråden Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Det er selvsagt tvilsomt, men det kan hende legen og ernæringsfysiologen din kan litt mere enn meg, så hold deg til det de sier Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Jeg anbefaler deg å gå inn på følgende: Treningsforum iForm Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 . [bookmark] . Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Jeg tar proteinshake som et ledd i å legge på meg.. 5129070[/snapback] Funker det? Vurderer også å begynne med proteinshake eller noe i den duren for å gå litt opp i vekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå