Gå til innhold

Ingen farge på TVen fra S-video out på PCen?

eirikdh

Anbefalte innlegg

Har et Club3D Radeon 9800 PRO 128MB.

Fikk nettopp tilsent en ledning med S-video out som skal inn i phonoinngangen på TVen (den gule inngangen). Jeg har en Philips 28" og har aldri vært med på at bildet på TVen fra PCen blir vist i sort hvitt før. Jeg får rett og slett ikke farger.

Hva kan jeg gjøre for å fikse dette problemet ?

Endret av Eirikdh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner ikke til driversettings på ATI kort.

På Nvidiakort er jeg vant til at det står en plass om man kjører S-Video eller Compositt.

Du får heller høre med noen her inne som kjenner ATi-kort evt sende en mail til produsent hvis du ikke finner svar i FAQ'en dems.

Lenke til kommentar
Fikk nettopp tilsent en ledning med S-video out som skal inn i phonoinngangen på TVen (den gule inngangen).
En kabel med s-videoplugg i ene enden og gul phono i andre enden? Hva slags type kabel er det egentlig, med noe form for s-videoadapter e.l.?

Er den gule phonopluggen plugget rett i TV?

Edit: Rettet orddeling

Endret av Mr D
Lenke til kommentar
Fikk nettopp tilsent en ledning med S-video out som skal inn i phonoinngangen på TVen (den gule inngangen).
En kabel med s-videoplugg i ene enden og gul phono i andre enden? Hva slags type kabel er det egentlig, med noe form for s-videoadapter e.l.?

Er den gule phonopluggen plugget rett i TV?

Edit: Rettet orddeling

5129950[/snapback]

Den er ikke gul i den ene enden. Den var sort, men den går inn i den guleinngangen.

Vanskelig å forklare dette, hehe.

Lenke til kommentar

Det han har en en kabel for å få kompositt ut av skjermkortet. Siden det ikke har egen plugg for det, så henter man det ut på S-Video pluggen på skjermkortet.

Før hadde en del skjermkort både S-Video plugg og en gul liten Phonoplugg (Eller RCA som det egentlig heter).

Lenke til kommentar
Det han har en en kabel for å få kompositt ut av skjermkortet...
Vet vi egentlig det..?? Det var det jeg prøvde å spørre trådstarter om... Problemet er hva slags kabel han har og hvordan den er koblet. Hvis det er en kabel som er laget som en adapter fra s-video til kompositt så skulle det funke.
Lenke til kommentar

Vi vet jo ikke det.

Men han sier han fikk tilsendt en kabel, så jeg regner med at han har fått den fra den plassen han har skaffet seg kortet fra.

Ellers ville det første jeg ville prøv ha vært å brukt en standard S-Videokabel og plugget den i en Scartadapter bak på TV'en.

Støtter ikke TV'en S-Video så kan man på Nvidiakort jeg har erfaring med få farge på bildet bare ved å fortelle kortet at man skal ha kompositt ut og ikke S-Video.

Endret av snole
Lenke til kommentar
Vi vet jo ikke det.

Men han sier han fikk tilsendt en kabel, så jeg regner med at han har fått den fra den plassen han har skaffet seg kortet fra.

Ellers ville det første jeg ville prøv ha vært å brukt en standard S-Videokabel og plugget den i en Scartadapter bak på TV'en.

Støtter ikke TV'en S-Video så kan man på Nvidiakort jeg har erfaring med få farge på bildet bare ved å fortelle kortet at man skal ha kompositt ut og ikke S-Video.

5130932[/snapback]

Trådstarer: Kan du si eksakt hva slags kabel du har fått? Det er lettere å hjelpe hvis vi er sikker på kablingen.

snole: Han har et ATI-kort og de har ikke mulighet til å gi kompositt på s-video (hvis det ikke har skjedd noe nytt i siste nye driver).

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Okei, visste ikke det. Men har som nevnt tidliger null erfaring med ATI.

Jammen bra er det hvis de ikke engang kan gi ut kompositt.

Men hvis det er så at den kun gir ut S-Video og Tv'en hans ikke støtter S-Video, og kabelen ikke inneholder noe for å "konvertere" fra S-Video til kompositt, så har jo Biltema en liten duppedings som gjør jobben.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...