Gjest Slettet+56132 Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Klikk her!! Microsoft Visual Web Developer Express Edition er ute nå! MEn bare dette året! Det kommer til å være gratis ut året ser det ut til!! Da sier jeg bare: Lykke til med programmet! Det er en HTML-Editor, men her er kodene allerede innlagt i programmet! Du kan jo lage egne i tillegg da! Det er et minus: Du må registrere deg, men det klarer dere !! PS: Rett meg om jeg har feil, er ikke sikker på alt!! Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Hmm, ser litt ut som Dreamweaver utifra screenshotsene. Må prøves. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Det bare ser slik ut, det er helt annerledes når du først kommer igang! Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Se her ja.. var jo masse ASP og Visual Basic-greier. HTML/CSS-delen er tydeligvis ikke det som har stått i hovedfokus (de har jo Frontpage, så det er jo forståelig). Har uansett en fin auto complete-funksjon. Vanvittig treig tho' (får litt sånn Wordpad på 286-PC-følelse - èn bokstav i sekundet ) Den skjønner heller ikke bæret av PHP. Verken syntax highlighting eller noe annet.. Fant forresten noe som fikk meg til å trekke på smilebåndet: Øverst kan man velge "valideringsmodus", dvs. hvilken standard/DOCTYPE man skal benytte for å finne inkompatible tags osv. Der kan man blant annet velge XHTML 1.0, XHTML1.1, HTML 4.01 - og Internet Explorer 6 :!: Tilsvarende på CSSen - CSS 1.0, 2.0, 2.1 - eller Internet Explorer 6 Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Loomy: Hahaha! =D Kan ikke si det prorammet frister ut ifra hva jeg har hørt om det til nå. Fint om dere som prøver det kan skrive litt om det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Du kan jo lese litt om det Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Nå er jo ikke Visual webdesigner noe webdesigner-program. Det er et utviklingsmiljø for asp.net. Mener du skal kunne velge hvilket språk du vil skrive serverside koden i, men det må være ett .net-språk (vb.net, c# e.l.) Php er dermed utelukket. Blir nok mer riktig å sammenligne det med phpEd (fra nuSphere) enn med Dreamweaver. Kan vel også se på det som en arvtager av Visual InterDev hvis noen har vært borti det. Om programmet er anbefalelsesverdig eller ei vet jeg ikke. Har ikke prøvd det ut, men det at MS nå tilgjengeliggjør utviklingsverktøyene sine gratis for hobbybrukere er jo kun positivt så langt jeg kan se. -Vegar Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 (endret) Tror det er beregnet på "de store gutta" for å si det sånn. Altså, beregnet for store kodeprosjekter. Bare i litt...Enklere form. Velger å ikke installere det nå, men kan jo alltids teste det ut! Endret 11. november 2005 av Glisevask Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå